اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

طرح بسته‌بندی نوری در گمرک اردبیل اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: طبق قرارداد منعقد شده بین مخابرات و گمرکات استان اردبیل اجرای طرح بسته‌بندی نوری از مصوبات سفر دولت در استان اردبیل انجام می‌شود.

طرح بسته‌بندی نوری در گمرک اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اصغر عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین طرح‌های گمرک الکترونیکی در اردبیل اظهار داشت: طرح گمرک نوین از سوی گمرکات کل کشور صادر شده و در واقع این مسئله را در استان اردبیل نیز که منجر به کاهش زمان ترخیص کالا می‌شود پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد زمان ترخیص کالا کاهش یابد، افزود: در این راستا نیاز است با استفاده از گمرک نوین الکترونیکی کردن گمرک را نیز پیگیری کنیم.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با بیان اینکه در این حالت گمرک از وضعیت دستی خارج و به حالت مکانیزه در می‌آید، خاطرنشان کرد: گمرک الکترونیکی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا اظهارنامه‌ها نیز به صورت الکترونیکی در دفاتر تجار تکمیل و ارسال شود.

این مسئول با یادآوری اینکه برای این امر زیرساخت‌های اساسی و بنیادی لازم است، ابراز داشت: طرح توسعه شبکه فیبر نوری باید از سوی مخابرات عملی شود که در این راستا طی قراردادی با مخابرات استان در راستای اجرای طرح بسته‌بندی نوری که یکی از مصوبات سفر دولت به استان اردبیل است این طرح هم‌اکنون در اردبیل تکمیل و قابل بهره‌برداری است.

عباس‌زاده با بیان اینکه گمرک مرکز استان به این شبکه نوری متصل است، افزود: با اجرای کامل این طرح بسیاری از رویه‌های تجاری را نیز الکترونیکی خواهیم کرد.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل با اشاره به اینکه در روزهای گذشته طرح آمار تجاری به صورت شبکه‌ای اجرا شد، تصریح کرد: روش کار طوری است که اگر صادر کننده جنس خود را صادر و خواستار استفاده از تسهیلات وارداتی است به هر گمرکی در سراسر کشور مراجعه کند اطلاعات آن موجود است و نیازی به استعلام از مرکز اردبیل وجود ندارد.

وی همچنین از اجرای طرح آسیکودا خبر داد و گفت: در گمرک بیله‌سوار ترانزیت‌های خارجی به این شکل انجام می‌شود و در حوزه قفقاز نیز با استفاده از این سیستم بسیاری از کالا‌ها وصول می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان بیله‌سوار شبکه فیبر نوری از سرعت پایینی برخوردار است، افزود: به تبع این کمبود سرعت این سیستم نیز در این شهرستان پایین است که امیدواریم با دستور مقام عالی استان این مشکل حل شود تا شهروندان بیله‌سواری بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول