اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان:

15 هزار همدانی بیمه شده مشاغل آزاد هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان 15 هزار و 34 نفر بیمه شده مشاغل آزاد وجود دارد.

15 هزار همدانی بیمه شده مشاغل آزاد هستند

محمد عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار کرد: خانم‌های فاقد شغل و خانه‌دار جزو مشاغل آزاد به شمار می‌آیند و می‌توانند با بیمه خود، حق‌ بیمه واریز کنند.

 وی ادامه داد: این قشر از جامعه با پرداخت حق بیمه 12، 14 یا 18 درصد از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده کنند که این مزایا شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و درمان می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیز از طریق کمیته امداد یا بهزیستی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند، افزود: زنان سرپرست خانوار با پرداخت هفت درصد حق بیمه به عنوان بیمه شده اصلی زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند که 20 درصد هم دولت از هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان همدان 15 هزار و 34 نفر بیمه شده مشاغل آزاد هستند.

عسگری تصریح کرد: کارگران ساختمانی نیز هفت درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند و در حال حاضر 9 هزار و 577 نفر بیمه شده کارگر ساختمانی هستند.

وی در رابطه با جایگزین کردن کارت هوشمند به جای دفترچه‌های بیمه عنوان کرد: این مهم به زیرساخت‌هایی از جمله تکمیل اطلاعات عضویتی و برقراری ارتباط اینترنتی با تمام مطب‌ها، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها بستگی دارد که در صورت تکمیل آن سال 91 شاهد اجرای آن خواهیم بود.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان به مزایای کارت هوشمند اشاره کرد و افزود: در این کارت اطلاعات پزشکی فرد از جمله دارو، مشکلات جسمی، فشار خون، بیماری قند و ... به طور کامل ثبت و ضبط می‌شود و به راحتی در همه زمان‌ها و مکان‌ها کاربرد دارد.

وی در رابطه با بیمه تکمیلی نیز گفت: متولی آن کانون بازنشستگان است و کسانی که بازنشسته یا بازماندگان مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی باشند می‌توانند از طریق کانون بازنشستگان از مزایای بیمه تکمیلی استفاده کنند.

عسگری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی تعهد می‌کند فرانشیز یا هزینه جداگانه‌ای که باید بیمه شده پرداخت کند از طریق این بیمه پرداخت شود که در سطح استان همدان حدوداً 18 هزار نفر از این مزایا استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول