اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان شاهد هستیم

بدهی 15 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به علوم پزشکی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر حدود 15 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر استان طلب داریم.

بدهی 15 میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر به علوم پزشکی

امیر اسکندرلو امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با بحث بدهی‌های بیمارستان‌های همدان با بیان اینکه این مقوله بحثی است که در کل کشور وجود دارد، اظهار کرد: علت اصلی این است که تعرفه‌های خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود واقعی نیست.

وی تصریح کرد: بسیاری از خدماتی که ما در بیمارستان‌ها به بیماران ارائه می‌دهیم و هزینه‌ای که صرف می‌شود، بیش از آنی است که از بیمه‌ها و یا از بیمار دریافت می‌کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی علوم پزشکی همدان تأخیر در پرداخت سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها را از جمله علل بدهی‌های بیمارستان‌ها دانست و افزود: سازمان‌های بیمه‌گر طبق قانون باید در دو هفته نخست، 60 درصد مبلغ را به بیمارستان پرداخت کنند و طی حداکثر سه ماه تسویه حساب صورت بگیرد.

وی بیان کرد: سازمان‌های بیمه‌گر معمولاً با یک تأخیر متوسط شش ماهه حق بیمه‌های درمانی بیمارستان‌ها را به ما پرداخت می‌کنند که این روند باعث می‌شود دانشگاه همیشه مقداری به شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های دارویی و کارانه پرسنلی که طبق ضوابط باید پرداخت کنیم، عقب باشد و بدهی داشته باشد.

اسکندرلو با بیان اینکه روند پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها، روند کشوری حدود بین شش ماه است و در برخی از دانشگاه ها بعضاً 12 تا 14 ماه نیز تأخیر دارد، ابراز کرد: طی دو سال گذشته با سیاست‌های انجام شده و افزایش درآمد اختصاصی باعث شده در حال حاضر متوسط پرداختی بهتر باشد چرا که عمدتاً برای کارانه پرسنلی تا پایان تیرماه کل سیستم‌ها را پرداخت کرده‌ایم و بعضی از واحدها را نیز با تأخیر دو، سه و یا چهار ماهه پرداخت می‌کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی استان نیز گفت: با توجه به بنیه مالی بیمارستان‌ها، عمده پرداختی مربوط به سال 89 بیمارستان‌ها را انجام داده‌ایم و شاید یک بیمارستان، انجام نشده باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی علوم پزشکی همدان ادامه داد: مقداری از سه ماهه نخست مالی و حتی برخی از بیمارستان‌ها را نیز سه ماهه دوم را پرداخت کرده‌ایم که با توجه به بنیه مالی بیمارستان‌ها این تأخیر پرداخت‌ها متفاوت است چون عمدتاً باید از درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها پرداخت شود.

به گفته وی، درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها با توجه به نوع تخصص، موقعیت فیزیکی و جغرافیایی که در استان دارند متفاوت است.

اسکندرلو در ارتباط با چگونگی متوازن شدن دریافتی‌ها و پرداختی‌های بیمارستان‌ها در راستای کاهش بدهی‌ها نیز اظهار کرد: در این زمینه یک سری تعهدات باید توسط دولت محقق شود چرا که قانونگذار این موارد را در برنامه دیده است که پس از این روند، دولت درآمدهای محقق شده را به سازمان‌های بیمه‌گر تزریق کرده و به بیمارستان‌ها می‌دهد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر حدود 15 میلیارد تومان از سازمان‌های بیمه‌گر استان طلب داریم و به ما بدهکار هستند، گفت: اگر این رقم به ما پرداخت شود خیلی عقب نخواهیم بود و می‌توانیم اکثر پرداختی‌هایمان را که معمولاً در خصوص مسائل دارویی حدود دو ماهه است را پرداخت کنیم. 

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول