اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران:

شهیدان انقلاب را بیمه کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار گچساران گفت: شهیدان به واسطه ایمان، ولایتمداری و بصیرت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را با خون خود بیمه کردند.

شهیدان انقلاب را بیمه کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید اکبر علیزاده عصر امروز در یادواره سرداران و 340 شهید گچساران در جمع خانواده شهدا، مسئولان استانی و محلی و اقشار مختلف مردم گچساران اظهار کرد: اثبات هر رویداد و حادثه‌ای در تاریخ نیازمند مدرک و شاهدی بر آن اتفاق است.

* انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان تثبیت شد

فرماندار گچساران افزود: در طول تاریخ اتفاقات مهم و ارزنده‌ای به وقوع پیوسته که به دلیل نداشتن شاهد به فراموشی سپرده شده است.

علیزاده تصریح کرد: زورمندان و زر‌داران قطعاتی از تاریخ را با ثروت و قدرت خود به نفع خود تغییر و مصادره کرده‌اند.

وی ادامه داد: واقعه و حادثه‌ای که دارای شاهد باشد به هیچ عنوان خریدنی و نابود شدنی نیست.

علیزاده با اشاره به واقعه کربلا گفت: واقعه کربلا 72 شاهد دارد و در طول تاریخ هیچ کس نمی‌تواند این واقعه را کتمان و یا تغییر دهد.

وی واقعه غدیر خم را واقعه‌ای بدون شاهد خواند و ابراز داشت: واقعه غدیر خم در حضور هزاران نفر اتفاق افتاد و پیامبر جهان بشریت(ص) مهم‌ترین وصیت خود را مبنی بر جانشینی امام علی(ع) مطرح کرد.

مقام عالی دولت در گچساران عنوان داشت: واقعه غدیر خم بعد از 100 روز توسط کسانی که منافع و مطامع خود را در خطر می‌دیدند فراموش و کتمان شد.

علیزاده تأکید کرد: اگر غدیر خم یک شاهد داشت هرگز فراموش و کتمان نمی‌شد و مهم‌ترین وصیت پیامبر(ص) به انحراف کشیده نمی‌شد.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی دنیای استکبار علیه نظام اسلامی ایران یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 با رهبری مدبرانه امام راحل شکل گرفت و در ادامه و با آغاز جنگ تحمیلی با خون هزاران شهید تثبیت شد.

علیزاده خاطر نشان کرد: انقلابی که خون هزاران شاهد ریشه‌اش را آبیاری کرده است هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

* شهیدان انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند

فرماندار گچساران ادامه داد: شهیدان بیمه‌کنندگان انقلابی هستند که امروز الگوی فریادها و مشت‌های گره‌ کرده مستضعفان و آزادی‌خواهان عالم علیه دیکتاتورها و استکبار جهان است.

علیزاده شهیدان را افتخار تاریخ بشریت دانست و گفت: شهیدان هدیه‌های خداوند به خانواده و سرزمین ایران اسلامی بودند که با فدا کردن خود آرمان‌های اسلام ناب محمدی را صیانت و نگهداری کردند.

وی بیان کرد: منطق شهید یعنی منطق کسی که برای جامعه خویش پیامی دارد و مقام شهدا به عنوان مقامی شامخ و ارزنده با فضیلت‌ترین مقام برای رسیدن به قرب الهی و پیروزی در صحنه‌های مختلف است.

علیزاده با اشاره به اهمیت ادامه راه شهیدان ابراز داشت: شهیدان این انقلاب را پایه‌گذاری کرده و زمینه‌ساز پایداری انقلاب شدند.

این مقام اجرایی در گچساران با اشاره به اینکه همه در راستای دفاع از آرمان‌های شهدا و انقلاب مسئول هستیم، خواستار تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان برای نسل جوان شد.

علیزاده جهاد در راه خدا را نقطه مشترک همه شهدا عنوان کرد و یادآور شد: جهاد تنها در عرصه دفاع و جنگ نیست و امروز صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت و جانبازی است.

وی بصیرت‌ و ولایتمداری را رمز پیروزی ملت ایران در صحنه‌های مختلف نبرد علیه دشمنان نظام دانست و بر حفظ این بصیرتمندی تأکید کرد.

به گزارش فارس تشییع نمادین پیکر شهید، قرائت نامه‌ای به پدر توسط دختر خردسال آخرین شهید گچساران شهید قاسم احمدی از دیگر برنامه‌های یادواره سرداران و 340 شهید گچساران بود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول