اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

بیشترین حوادث کار مربوط به بخش صنعت است

خبرگزاری فارس: بیشترین میزان حوادث مربوط به کار در استان اصفهان در حوزه صنعت اتفاق می‌افتد

بیشترین حوادث کار مربوط به بخش صنعت است

غلامعلی قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از استان به عنوان قطب نخست صنعت کشور سخن گفت و بیان داشت: در سال جاری یک هزار و 260 مورد حادثه ناشی از کار در نقاط مختلف استان اتفاق افتاده که بیشترین میزان حوادث مربوط به بخش صنعت است.

وی با اشاره به طرح همگانی ایمنی‌یار اظهار داشت: طرح همگانی ایمنی‌یار با هدف فرهنگ‌سازی رعایت اصول ایمنی در محیط کار توسط کارگران و کارفرمایان برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان آغاز شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، افزایش ضریب ایمنی در تمام محیط‌های کارگاهی و کارخانه‌ای برای کاهش حوادث ناشی از کار نیاز است.

وی اضافه کرد: اگر حادثه‌ای منجر به فوت فردی شود علاوه بر ایجاد صدمه جبران ناپذیر به خانواده فرد، تمام دستگاه‌های ذی‌ربط  نیز دچار مشکل می‌شوند، برای پیشگیری از بروز حوادث، نیازمند اقدامی بنیادی و تحولی بزرگ هستیم که مشارکت عمومی تمام گروه‌ها را می‌طلبد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و همه‌ مسئولان ذی‌ربط درصدد ملی کردن طرح همگانی ایمنی‌یار برای کاهش حوادث هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: برخلاف تمام مشکلات و دغدغه‌هایی که در محل کار برای افراد وجود دارد در صورتی که مباحث ایمنی در  محیط خانه و خانواده یادآوری و بازگو شود، بیش از هرگونه آموزش دیگری تأثیرگذار می‌شود.

وی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار سخن گفت و ادامه داد: این مرکز با هدف صیانت از نیروی کار و سرمایه ایجاد می‌شود.

قادری با اشاره به دو راهکار مرکز تحقیقات و بهداشت کار گفت: آموزش کارگران و کارفرمایان به صورت تخصصی و اندازه‌گیری و کنترل عوامل زیان‌آور محیط کار به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی محیط کار دو راهکار این مرکز تحقیقات است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول