اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

تدوین 52 آیین‌نامه برای پیشگیری از حوادث کار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 52 آیین‌نامه و دستورالعمل در راستای پیشگیری از حوادث کار تدوین شده است که 32 مورد مربوط به دولت نهم و دهم است.

تدوین 52 آیین‌نامه برای پیشگیری از حوادث کار
محمد اصابتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: یکی از رکن‌های اساسی در پیشگیری از حوادث تبیین آیین‌نامه‌ها و مقررات است که از سال 1338 تاکنون، 52 آیین‌نامه و دستورالعمل تدوین شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد، 32 آیین‌نامه تدوین شده مربوط به دولت نهم و دهم و از این تعداد 16 مورد مربوط به دولت دهم است که در دو سال اخیر انجام شده است.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که در سال جاری در دست اقدام است، شش مورد است که سه آیین‌نامه در سال گذشته و سال جاری در حوزه ساختمان شامل کار در ارتفاع، ساختمان کارگاه‌ها و آهنگری تصویب شده است.
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تدوین آیین‌نامه‌ها در راستای پیشگیری از حوادث، در سال 89 نسبت به سال 88، 9 درصد کاهش حوادث کار را داشتیم که آمار سازمان تأمین اجتماعی نیز همین عدد را نشان می‌دهد.
اصابتی تصریح کرد: آخرین آمار و اطلاعات ما مربوط به سال 89 است که نسبت به 88 آمار فوتی حوادث کار، یک درصد کاهش یافته است.
وی اعلام کرد: بیشترین حوادث کار در حوزه ساختمان است به طوری که 35 تا 38 درصد حوادثی که رخ می‌دهد در حوزه ساختمان اتفاق می‌افتد که در بحث نظارت بخش ساختمان، وقتی یک خانه‌ای می‌خواهد ساخته شود چه نظارتی می‌توانیم داشته باشیم و به ما نیز خبر نمی‌دهند و جنس کار با واحدها صنعتی متفاوت است.
مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: یک واحد صنعتی برای راه‌اندازی باید از نظر مقررات ایمنی اعلام نظر شود و نظارت‌های عمومی دارد ولی در حوزه ساختمان با توجه به تنوع کاری، خطر بالا در کار، پیوستگی کار و قابل تغییر بودن کار، حوادث بالاست و باید مهندسان ناظر، شهرداری‌ها و مجری دست به دست هم دهند و در راستای پیشگیری از حوادث گام بردارند البته در این راستا گام‌هایی برداشته شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول