اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

تاثیر اندیشه‌های امام و رهبری در حوادث اخیر جهان انکارناپذیر است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: امروز جهان اسلام از حالت سکون و عقب ماندگی به وضعیت تجدد و حیات دوباره رسیده است و جای هیچ گونه انکار تاثیر اندیشه‌های امام و مقام رهبری در حوادث اخیر وجود ندارد.

تاثیر اندیشه‌های امام و رهبری در حوادث اخیر جهان انکارناپذیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیامک احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران به نقش و اهمیت انقلاب اسلامی ایران در بیداری اسلامی سطح منطقه پرداخت و در ادامه اظهار داشت: بیداری اسلامی در سطح منطقه نتیجه تاثیر پذیری آن از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام است.
وی با بیان اینکه انقلاب‌های منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، خاطر نشان کرد: نکته مهم و حائز اهمیت این است که آزادی فلسطین و به‌ویژه نوار غزه با الهام از انقلاب اسلامی و امام راحل و در حال حاضر با رهنمودهای مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد، چرا که تصور نمی‌شد کشورهای اسلامی منطقه که در استعمار نظام سلطه بسر می‌برند چنین تحرکاتی داشته باشند و قیام کنند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ادامه داد: این اقدام از برکات انقلاب و امام (ره) و رهبری معظم له بوده و در واقع ارائه طریق ولایت مطلقه فقیه است.
این مقام مسئول همچنین در مورد تلاش‌های بعضی از کشورها برای انکار تاثیر فکر و اندیشه امام خمینی در انقلاب‌ها و حوادث اخیر جهان اسلام تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند تاثیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حوادث اخیر منطقه و انقلاب‌های ملت‌های اسلامی را انکار کنند در واقع تلاش آنها همانند تلاش کسی است که می‌خواهد وجود نور آفتاب را در وسط روز انکار کند.
وی بیان داشت: اینها هر چه دلشان می‌خواهد می‌توانند بگویند، اما باید گفت که امروز جهان اسلام از حالت سکون و عقب ماندگی به وضعیت تجدد و حیات دوباره رسیده است و جای هیچ گونه انکار تاثیر اندیشه‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری در این حوادث وجود ندارد.
احمدی قیام‌های مردم منطقه علیه حکومت‌های دیکتاتوری را مشابه انقلاب ایران دانست و گفت: آنچه که امروز از بیداری اسلامی شاهد هستیم آینده نگرانی‌هایی بود که حضرت امام در دوره حیات خود داشتند و امروز در حال تحقق است. 
وی الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران در پیروزی‌های انقلاب‌های مردم منطقه را بی‌تاثیر ندانست و درباره نقش مقام معظم رهبری در ادامه راه حضرت امام خمینی(ره) گفت: بدون شک ایشان بخوبی راه امام را دنبال کرده‌اند و ما نیز به عنوان سربازان ایشان در راه آرمان‌های مقدس این نظام قدم بر می‌داریم. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به خیزش‌های اسلامی منطقه اظهار داشت: این خیزش‌ها نشانگر آن است که مردم و مسلمانان منطقه بیدار شده‌اند و هدف اصلی این بیداری قطع وابستگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی گفت: نوع شعارها، مطالبات و خواسته‌های ملت‌های مبارز حاکی از آن است که آنها به جد خواهان قطع وابستگی از جبهه استکبار و آزادی و احیای هویت دینی و اسلامی خود هستند.
احمدی افزود: عملکرد و مقاومت بی‌نظیر حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت در منطقه و اتفاقات جنگ 33 و 22 روزه و پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر مواضع برخی سران عرب مانند حسنی مبارک و ... در این باره موجب شد که حیثیت اعراب و مسلمانان لکه‌دار شود و در نتیجه رگ غیرتشان به جوش آید و امروز می‌بینیم که این مقاومت در سطح منطقه گسترش یافته است.
این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که وظیفه ما به عنوان یک کشور تأثیرگذار در روند بیداری اسلامی چگونه باید باشد، به سخنان رهبر معظم انقلاب در همایش بین‌المللی بیداری اسلامی اشاره کرد و آن را بسیار مدبرانه، انسانی و همراه با راهکارهای عالی خواند و گفت: رهبری معظم انقلاب اسلامی از واژه "بیداری اسلامی" برای نخستین بار در سال 68 استفاده کردند و در سخنانی تصریح کردند که امروز استکبار جهانى و قلدرهاى سیاسى عالم و امپراتوری‌هاى زر و زور در سرتاسر جهان که در فساد و انحطاط غرقند، با اسلام و نظام اسلامى دشمن هستند؛ زیرا افشاگر و تهدید کننده آنها، اسلام و بیدارى مسلمین است، طبیعى است هر کارى که علیه اسلام و نظام اسلامى و جمهورى اسلامى از عهده‌ى آنها برآید، مى‌کنند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: ایشان همچنین در همان سال پیش‌بینی جالبی در مورد نظام‌های دست نشانده کشورهای مسلمان‌نشین کردند و فرموند: ما از بیدارى اسلامى در سراسر دنیا حمایت مى‌کنیم و مسلمان‌هایى را که در نقاط مختلف عالم مى‌خواهند به زندگى و فرهنگ اسلامى خود برگردند، تأیید مى‌کنیم؛ این حق آنهاست و اگر کمک‌ها و توجهات لازم در بیداری اسلامی منطقه به طور کارشناسانه و هوشمندانه به کار گرفته شود، موجب می‌شود خطری را که ناشی از نفوذ و بهره‌برداری آمریکا از این خیزش‌ها احساس می‌کنیم، رفع شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول