فرامرز فتحنژاد در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: حدود 62 رشته بیمهای هماکنون در جهان ارائه میشود اما در کشور ایران تنها دو یا سه نوع بیمه، از سوی مردم شناخته میشود و عدم این شناخت به نبود فرهنگسازی کافی در جامعه بازمیگردد.
وی تصریح کرد: شرکت بیمه دی برای فرهنگسازی و ترویج مقوله بیمه، اقدامات فراوانی انجام داده است که مهمترین موارد آن ارائه خدمات مناسب، رفتار خوب کارکنان با مشتریان، شفافسازی و اطلاعرسانی مناسب است.
مدیرعامل شرکت بیمه دی خاطر نشان کرد: بازار رقابتی گاه سالم و گاهی ناسالم است که این شرکت با اولویت سه محور توانسته موفقیتهای زیادی را کسب کند اما با همه این تفاسیر جایگاه بیمه در کشور بیشتر از اینها است و باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم.
فتحنژاد یادآور شد: زمانی مخالف بودند که چرا تعداد زیادی مجوز به شرکتهای بیمه میدهند و این میزان از 18 به 24 شرکت ارتقا پیدا کرد اما باید خاطر نشان کنم در شهر دبی 56 شرکت بیمه وجود دارد و همه آنها نیز از بازار اقتصادی خوبی برخوردارند و در کشور پهناوری مانند ایران که 70 میلیون جمعیت دارد تنها 24 شرکت بیمه در عرصه هستند، لذا عقیده دارم که هنوز کار زیادی باید صورت بگیرد.
وی تاکید کرد: اگر مردم فرهنگ بیمه را بیاموزند و شرکتهای بیمه نیز به درستی عمل کنند شاهد یک بازار رقابتی سالم و خوب برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان هستیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی ادامه داد: یکی از مسائلی که این شرکت در نظر گرفته و عمل میکند چابک بودن در ارائه خدمات است و هیچگاه نخواهیم گذاشت تا کارها به بوروکراسی بیفتد و طولانی شود و اگر دیده شود خطایی صورت گرفته، مستقیما وارد عمل شده و تصمیم نهایی را خواهیم گرفت و همانند برخی بیمهها که در این راستا فربه شدند و فرآیند بوروکراسی طولانی شده است در شرکت دی دیده نمیشود و این مهم یکی از رازهای موفقیت ما محسوب میشود.
فتحنژاد بیان کرد: استفاده از فناوریهای مدرن در بیمه دی پیشبینی شده است که برخی از آنها راهاندازی شده و برخی نیز در دست تهیه است که مشتریان میتوانند از طریق این فناوری پرداختهای خود را بهصورت اتوماتیک انجام دهند و حتی با چندی از مدیران بانکها مذاکره کردهایم که برای پرداخت خسارت، نیازی به صدور چک نباشد و از طریق شارژ کارت، امور مشتریان را تسهیل ببخشیم و همین امر سبب میشود تا با کاهش هزینهها در بازار رقابتی موفق ظاهر شویم.
انتهای پیام/آ20/د1000