اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی خبر داد

استقرار کمیته استعدادیابی در تمام شهرستان‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی گفت: کمیته استعدادیابی در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها فعال است.

استقرار کمیته استعدادیابی در تمام شهرستان‌ها

 بهروز نهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این کمیته از افراد بارز و علاقه‌مند به اسب در شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود: هیئت سوارکاری در تمام شهرستان‌های استان فعال است.

به گفته نهایی تمام آموزش‌های رشته سوارکاری اعم از آموزش‌های سوارکاران در تمام رشته‌ها در مجموعه باشگاه‌های موجود و نیز سوارکاری‌های آزاد با مقررات خاصی پیاده می‌شود.

وی با اشاره به میدان آذرخش افزود: این پیست با 10 هکتار زیربنا دارای یک کیلومتر و 100 متر میدان کورس با پیچ‌های استاندارد و محدوده خاکریزه است به طوریکه از تمام زوایای میدان قابل دید است.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: در این میدان یک حلقه چاه برای تأمین چاه حفر شده و منبع هوایی 12 هزار لیتری استقرار شده است تا همواره آب با فشار بیشتر برای نقاط میدان داشته باشیم.

نهایی خاطر نشان کرد: این میدان در شمالغرب کشور بی‌نظیر است و کاملاً استاندارد است.

رئیس هیئت سوارکاری آذربایجان غربی گفت: پنجمین دوره مربی‌گری دو سال پیش برگزار شد و به زودی در تبریز برگزار می‌شود و هرچه‌قدر این امکانات وسیع‌تر باشد این کلاس‌ها بیشتر برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه خون ایرانی با اسب عجین است، گفت: اسب ایرانی بهترین اسب دنیاست و هیچ اسبی در دنیا وجود ندارد که خون اسب ایرانی در شریان آن جریان نداشته باشد.

وی ادامه داد: اگر هیئت سوارکاری استان امکانات خوب و قابل قبولی داشته باشد دستمزد مربیان را می‌تواند بپردازد و اوضاع را به صورت کنترل شده درمی‌آورد اما در اوضاع فعلی امکانات بسیار محدود است.

نهایی با اشاره به وضعیت شهرستان‌ها گفت: در حال حاضر ایده‌آل‌ترین هیئت در شهرستان‌های خوی، مهاباد، شاهین‌دژ، میاندوآب، سلماس، ماکو و مهاباد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انتظار داریم مسئولان استان حمایت‌های همه‌جانبه داشته باشند تا به زودی پیست سوارکاری آذرخش به بهره‌برداری برسد چراکه با وجود میدان سوارکاری این رشته ورزشی توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول