اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بیمه دی:

نزدیک به 70 درصد کار بیمه در کشور جای کار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بیمه دی گفت: نزدیک به 70 درصد کار بیمه در کشور بکر و هنوز برای توسعه آن کار نشده است مثل بیمه عمر، مسئولیت، بیمه زندگی که جای کار بسیاری دارند.

نزدیک به 70 درصد کار بیمه در کشور جای کار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فرامرز فتح‎نژاد بعد از ظهر امروز در جمع مدیران بیمه استان با اشاره به اینکه بیمه در کشور توسعه خوبی نداشته است، اظهار داشت: کشور ما متاسفانه در بین کشورهای در حال ‎توسعه از ضریب نفوذ بالایی در خصوص بیمه برخوردار نیست هر چند که در خاورمیانه از جایگاه خوبی برخوردار هستیم ولی با میانگین جهانی آن فاصله زیادی داریم.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشورمان یک و نیم درصد و میانگین جهانی هفت و نیم درصد است، اما در عین حال کشوری مانند کره‎جنوبی ضریب نفوذ بیمه تا 11 و نیم درصد است و در نتیجه هنوز جای کار طولانی داریم تا به میانگین جهانی برسیم.

فتح‎نژاد با بیان اینکه بیمه در چرخه اقتصادی نقش مهمی ایفا می‎کند، خاطرنشان کرد: حق بیمه‎ای که توسط دفاتر بیمه گرفته می‎شود بلافاصله وارد چرخه اقتصادی، بازار کار و سرمایه‎گذاری شده و گردش اقتصادی کشور را توسعه می‎دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه دی تصریح کرد: اگر کارخانه‎ای دچار حادثه شود به راحتی بازسازی نخواهد شد و بیکاری و کاهش رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت اما وقتی بیمه است اشتغال مستمر می‎شود توسعه اقتصادی ادامه‎دار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 30 هزار نفر در صنعت بیمه مشغول به کار هستند، تاکید داشت: نزدیک به یک هزار نفر در رشته بیمه تحصیل می‎کنند، رشته آی‎تی بیمه، فنی بیمه، خودرو بیمه به‎عنوان یک رشته دانشگاهی که بازار کار بسیار خوبی نیز دارد در دانشگاه‎های کشور تاثیر می‎کند.

فتح‎نژاد با بیان اینکه اکثر فارغ‎التحصیلان رشته بیمه شغل مورد نظر خود را پیدا می‎کنند، ابراز داشت: حتی این امکان وجود دارد تا برخی از دانشجویان این رشته را برای تحصیلات تکمیلی بورسیه کنیم و به خارج از کشور بفرستیم با تکمیل تحصیلات به توسعه بیمه در کشور همت گمارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول