اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران:

مسکن مهر تقاضای خانه‌دار شدن را در جامعه متعادل کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران گفت: یکی از برنامه‌های خوب کنونی که در حال اجرا است مسکن مهر است که مساله تقاضای مسکن را در جامعه متعادل کرده است.

مسکن مهر تقاضای خانه‌دار شدن را در جامعه متعادل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، نهمین گردهمایی تخصصی شهرسازی نظام مهندسی کشور در هتل‌های آزادی شهرستان رامسر به مدت دو روز برگزار شد که امروز روز پایانی این همایش بود.

در این گردهمایی روسای گروه‌های تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی استان‌ها، اعضای هیئت مدیره و مدیران شهری حضور داشتند.

مصطفی خاوری‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران به تفاوت در رشته شهرسازی با رشته عمران اشاره کرده و به بیان مشکلات رشته شهرسازی پرداخت و ابراز داشت: یکی از برنامه‌های خوب کنونی که در حال اجرا است مسکن مهر است که مساله تقاضای مسکن را در جامعه متعادل کرده است.

وی خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کارشناسی شده‌ای در برنامه مسکن مهر شد.

رئیس کمیته تخصصی شهرسازی استان مازندران نیز طی سخنانی از حضور روسای کمیته تخصصی شهرسازی از 20 استان در این گردهمایی خبر داد.

شیرزاد یزدانی هدف از این گردهمایی را اجرایی کردن حدود صلاحیت مهندسان، لزوم تدوین مقررات ملی شهرسازی کشور، مشکلات و مسایل شهرسازی و راهکارهای اجرایی طرح‌های جامع و تفضیلی دانست.

یزدانی در ادامه متذکر شد: مهم‌ترین معضلات شهرهای گردشگری و منطقه غرب مازندران، کمبود زیرساخت‌های شهری، هدایت آب‌های سطحی، فاضلاب‌های شهری و دفن بهداشتی زباله‌ها در مکان مناسب است.

عضو شورای مرکزی ساختمان کشور یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در شهرهای گردشگری خودنمایی می‌کند را چهره نامناسب این شهرها دانست.

وی عنوان کرد: دلیل عمده این مشکل ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون استاندارد است.

در بخش دیگر این مراسم، محمدرضا میرفندرسکی رئیس گروه تخصصی شهرسازی کشور، اعتماد به مهندسان شهرساز در کمک به امر داوری و مسائل مختلف را موجب رضایت و خشنودی خواند و این موفقیت را مدیون همین گردهمایی‌ها، سخنرانی‌ها و بحث و بررسی‌ها دانست.

علی امینی شاد عضو شورای اسلامی شهر رامسر و رئیس کانون مهندسان این شهر در این گردهمایی با تبریک ایام‌الله دهه فجر از زحمات شیرزاد یزدانی، مصطفی خاوری‌نژاد و محسن قربانی قدردانی کرد.

وی مدیریت شهرسازانه را در بحث شهرسازی بسیار مهم دانست و ادامه داد: تفکر شهرسازانه می‌تواند یک ساختار را تا ابد تازه و نو نگه دارد.

رئیس کانون مهندسان شهرستان رامسر عنوان کرد: در دوره پهلوی اول شهرهای طراحی شده به عنوان تجدد معرفی شد که شهرستان رامسر هم از این تفکر بی‌نصیب نماند، و دو عنصر کازینوی سابق و هتل قدیم در این طراحی قرار گرفت که استخوان‌بندی شهر را تشکیل داد و در کنار این دو عنصر، باغ 30 هکتاری قرار گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: با ورود مهندسان آلمانی و ایتالیایی ساخت هتل‌ها، میادین، پل‌ها، ساختمان‌های آموزشی و... آغاز شد و هر یک از این عناصر، جایگاه خود را در طراحی شهری پیدا کردند.

امینی شاد تصریح کرد: در دوره پهلوی دوم فرودگاه رامسر، هتل بزرگ، حمام‌های معدنی و چهار اردوگاه تربیتی به بهره‌برداری رسید.

عضو شورای اسلامی شهر رامسر عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی رامسر، کنارگذر ساحلی و دیگر اقدامات زیرساختی در نظر گرفته شد که تاثیر زیادی در تغییر و تحول چهره شهر دارد.

وی مشکلات شهری را به سه لایه متخصصان، مدیریت شهری و شهروندان تقسیم کرد و خاطرنشان کرد: در لایه اول عدم وجود قوانین شهرسازی و ضعف در سیستم آموزشی و وجود نداشتن ضوابط حرفه‌ای و انسجام مهندسان شهرساز نمونه‌هایی از مشکلات این حوزه است.

وی اضافه کرد: در دومین لایه دو رکن اصلی مدیریت شهری یعنی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر هستند که بازنگری قانون و تشکیل نظام یکپارچه مدیریت شهری و ارتقای فراکسیون‌های مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

امینی شاد پیشنهاد ایجاد منشور شهروندی را داد و تاکید کرد: محل تبلور و شکوفایی افکار شهرسازان و مهندسان عمران در محیط آماده بوده و مدیریت شهرسازانه می‌تواند موجبات رفاه شهروندان را با همکاری مهندسان شهرسازی و عمران مهیا کند.

انتهای پیام/ن۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول