اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل منابع صندوق محیط زیست صورت گرفت

حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای ایجاد تصفیه‌خانه

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از تأسیس و راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب در بیش از 90 درصد واحدهای بزرگ صنعتی استان خبر داد و گفت: بیش از 85 درصد واحدهای بیمارستانی استان نیز به دستگاه‌های خنثی‌سازی مجهز شده است.

حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای ایجاد تصفیه‌خانه

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بناب با اشاره به نقش آلایندگی پساب واحدهای تولیدی و تخریب محیط زیست اظهار کرد: با استانداردسازی این واحدهای صنعتی علاوه بر جلوگیری از تخریب محیط زیست و ضمن صرفه‌جویی در آب مصرفی، آب تصفیه شده این واحدها نیز در مزارع کشاورزی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به نظارت مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای تحقق مصوبات زیست محیطی و الزام واحدهای صنعتی و تولیدی به رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی گفت: برخی واحدهای صنعتی تازه تأسیس در حال راه‌اندازی دستگاه‌های خنثی‌سازی هستند و این واحدها متعهد شدند تا پایان سال‌ جاری نسبت به اتمام آن اقدام کنند که در صورت عدم تحقق تعهدها و عدم تکمیل آنها این اداره کل مجبور خواهد شد برخورد قانونی و حقوقی با این واحدها را انجام دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی از آلایندگی نیروگاه‌های بناب و تبریز به‌عنوان یکی از مشکلات مستمر استان در موضوع عدم رعایت مسائل زیست محیطی نام برد و گفت: در این خصوص به همراه مسئولان ارشد استان از وزارت نفت و نیرو پیگیر هستیم تا مشکل محدودیت گاز را در ایام سرد سال برطرف کنند.

رئیسی همچنین اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از واحدهای صنعتی برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های این واحدها از محل منابع صندوق محیط زیست مساعدت‌های لازم را انجام خواهد داد و در برنامه پنجم نیز به آن تأکید شده است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: دولت موضوع دریاچه ارومیه را به صورت جدی پیگیر است و در این راستا برای کاهش روند مصرف آب، تنها به بخش کشاورزی 160 میلیارد تومان اعتبار داده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون انتقال آب به دریاچه ارومیه از دو حوزه انجام می‌شود و علاوه بر آن طرح‌های مختلفی از جمله طرح بارورسازی ابرها، لایروبی رودخانه‌ها و قطع مجوز صنایع آب‌بر در حال اجرا است.

رئیسی گفت: برداشت نمک از دریاچه ارومیه به صورت سنتی و معقول در حال حاضر بلامانع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در خصوص آلایندگی نیروگاه حرارتی بناب هم گفت: محدودیت مصرف گاز نیروگاه حرارتی کشوری بوده و تمام مسئولان ارشد استان پیگیر هستند تا حداقل در فصول سرما این محدودیت را کمتر کنند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول