اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند:

دشمنان در صدد از بین بردن کلمه لااله‌الالله هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بیرجند با بیان اینکه دشمنان از شعار هَیهٰات‌منَّ‌الذلَّة، مردم ایران می ترسند، گفت: دشمنان درصدد از بین بردن کلمه لا‌اله‌الاالله هستند.

دشمنان در صدد از بین بردن کلمه لااله‌الالله هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی قاسم‌زاده‌نداف صبح امروز در جمع مردم اهل تسنن در مسجد النبی بیرجند با اشاره به اینکه وحدت میان جامعه اسلامی و مسلمانان بسیار ضروری است، اظهار داشت: عقل، حکمت و ایمان حکم می‌کند که به مناسبت‌های مختلف اتحاد و یک‌دلی و یکپارچگی را به دشمنان خدا و رسولش اعلام کرده و چه موقعیتی بهتر از میلاد پیامبراکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه پیامبر بسیار نگران امت خود بوده‌اند و غم و غصه امت را داشته‌اند، گفت: بیش از مومنین و بیش از همه چیز که فکر می‌کنیم، پیامبر اکرم(ص) نسبت به پیروان دینش مهربان و دلسوز بود.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی مسلمانان بی‌شک خواسته رسول اکرم(ص) است، تصریح کرد: باید پیروان با تمسک به اصل خدا، رسول و کتابش باید اتحاد میان خود را حفظ کنند که اگر اتحاد مسلمانان مخدوش شود، دشمنان پیغمبر بهره می‌برند.

قاسم‌زاده‌نداف ادامه داد: هر کسی که در مسیر اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی گام بردارد به طور یقین خلاف سیره و سنت رسول اکرم(ص) عمل کرده است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمود هرکس در میان صفوف مسلمانان تفرقه می اندازد نه شیعه و نه سنی است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در قرآن پیامبر رحمت‌للعالمین توصیف شده است، گفت: پیامبر برای همه مردم و عالمیان است و باید به این نکته مهم توجه ویژه داشت.

*حکومت ایران برترین حکومت بین حکومت‌های جهان است

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه حکومت ایران برترین حکومت بین حکومت‌های جهان است، افزود: در 33 سال پیش حکومتی که حکومت طاغوت و ذلیل شده کفار بود، تبدیل به حکومت با شعار دین‌محوری و خدامحوری شد.

وی ادامه داد: حکومتی که در رأس آن یک انسان ظالم و آدمکش بوده ولی امروز در رأس آن یک انسان متعادل، فقیه و انسان‌شناس است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه مردم امروزه حکومت اسلامی ایران را با هیچ حکومتی عوض نمی‌کنند، افزود: حکومت گذشته مورد مدح و ستایش دشمنان خدا بوده ولی امروز مورد بغض و کینه دشمنان خدا است.

قاسم‌زاده‌نداف با بیان اینکه دشمنان نظام اهداف شومی برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان دارند، گفت: امروز برادران مسلمان در فلسطین، بحرین و یمن به طور وحشیانه مورد حمله دشمنان خدا قرار می‌گیرند و مسئله آنها شیعه و سنی نیست بلکه آنها هدف‌های دیگری دارند.

*دشمنان در صدد از بین بردن کلمه لا‌اله‌الا‌الله هستند

وی با اشاره به اینکه دشمنان در صدد از بین بردن کلمه لا‌اله‌الاالله هستند، تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی می‌خواهند بر بالای مناره‌ها دیگر کلمه اَشهدانَّ‌محمداً رسول‌الله سر داده نشود.

فرماندار بیرجند ادامه داد: آن نماز، اذان و تکبیری دشمن را احاطه می‌کند که در کنار آن بصیرت دینی باشد و باید مردم و مسئولان هوشیارتر و آگاه‌تر باشند.

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اختلاف بین شیعه و سنی را در اهداف خود دارند، گفت: آنچه که مسلمانان را نجات می‌دهد و از اهداف الهی دور نمی‌کند بصیرت دینی و دشمن‌شناسی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه باید اختلافات جزئی و فرعی را بین شیعه و سنی حل کرد، افزود: فرقه‌سازی از مسائلی است که دشمنان به آنها ورود پیدا کرده و اهداف شوم خود را می‌خواهند پیاده کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به سؤالی مبنی بر اینکه چرا دشمنان نظام به انقلاب اسلامی می‌خواهند ضربه بزنند، گفت: جواب اصلی این سؤال یک دلیل دارد و آن هم اینکه انقلاب اسلامی به جایی رسیده که وحدت امت اسلامی را رقم می‌زند و وحدت امت اسلامی جز با توجه قاطع و پرهیز از اختلافات محقق نمی‌شود.

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه دارالاسلام در حال گسترش است، افزود: امروزه با افتادن یکی یکی مهره‌های دشمنان اسلام در سراسر جهان، اسلام گسترش پیدا کرده است.

وی با سؤالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون آمریکا و اسرائیل به ایران اسلامی حمله نکرده‌اند، تصریح کرد: ایمان، اعتقاد و وحدت مردم ایران اسلامی سبب خوف و ترس دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل شده و نمی‌توانند به ایران حمله کنند.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان از شعار هَیهٰات‌منَّ‌الذلَّة مردم ایران می‌ترسند، گفت: مردم ایران حاضر هستند بمیرند ولی ذلت نپذیرند و این نعمت الهی است که خداوند بر ملت ایران ارزانی داشته است و باید قدر آن را بیشتر دانست.

قاسم‌زاده‌نداف با بیان اینکه نوع برداشت صحیح از دین را که مردم ایران دارند دشمن را ترسانده است، افزود: این اسلام و دین‌مداری مردم ایران است که نتیجه آن بیداری اسلامی در مصر، یمن و لیبی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان طاغوت ایران حیاط خلوت صهیونیست‌ها بوده است، گفت: امروز در ایران اسلامی کتاب خدا و دینداری حاکم است که باید مردم قدر این حاکمیت را بدانند.

فرماندار بیرجند امنیت را در کشور ایران بسیار بالا دانست و تصریح کرد: امروزه ناموس مردم در امان هستند و این امنیت و دین‌داری نتیجه همین شعارهایی است که در 22 بهمن داده شده است.

*دشمن با بلوتوث جوانان ایران اسلامی را شکار می‌کند

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه دشمن با بلوتوث جوانان ایران اسلامی را شکار می‌کند، افزود: دشمنان نظام اسلامی امروزه در خانه شما یعنی در اینترنت و موبایل‌ها هستند و نیازی به حمله توپ و تانک ندارد و مردم باید بیشتر توجه داشته باشند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بیشترین تأثیر را بر جوانان، محیط اطراف دارد، گفت: بر همه اندیشمندان، والدین و علماء واجب است که از دین و انقلاب اسلامی پاسداری کنند و بصیرت خود را بالا برد.

قاسم‌زاده‌نداف با اشاره به اینکه دشمنان نظام با سیستم نرم‌افزاری درصدد ساقط کردن نظام اسلامی هستند، گفت: اشاعه مواد مخدر، بی‌انگیزه کردن جوانان در اصول اعتقادی، شک و تردید ایجاد کردن و تفرقه انداختن از جمله اهداف دشمن در نظام اسلامی است.

*هیچ ملتی جز ملت ایران اسلامی به حقوق مردم احترام نگذاشته است

وی با بیان اینکه هیچ نظام و ملتی جز ملت ایران اسلامی به حقوق مردم و اقلیت های مذهبی احترام نگذاشته است، گفت: در کشور اسلامی ایران بهترین و سالم‌ترین انتخابات با رأی مردم در طول 33 سال انقلاب اسلامی برگزار شده است و این احترام به حقوق ملت است.

فرماندار بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان نظام دو هدف را برای انتخابات ایران اسلامی در نظر گرفته‌اند، افزود: یکی اینکه اقلیت‌های مذهبی را منصرف از رأی دادن کنند و دیگری مشروعیت نظام اسلامی را زیر سؤال ببرند.

*حضور گسترده مردم در انتخابات دشمن را مأیوس می‌کند

قاسم‌زاده‌نداف با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات دشمن را مأ‌یوس می‌کند، گفت: اگر دشمنان امروز مأیوس نشوند همیشه در فکر ضربه زدن به نظام اسلامی هستند و باید مردم با هوشیاری بیشتر مانند سال‌های گذشته و حتی گسترده‌تر در انتخابات 12 اسفند شرکت کنند.

وی، روند رشد نظام اسلامی را بسیار بالا دانست و تصریح کرد: در دولت نقص‌هایی وجود دارد و مسئولان هم بدون عیب و نقص نیستند ولی سیر تکاملی و رشد انقلاب اسلامی بسیار بالا است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه حضور برادران اهل تسنن و تشیّع در انتخابات به بقای انقلاب اسلامی کمک می‌کند، گفت: حضور مردم در انتخابات چه شیعه و چه سنی سبب استحکام دین و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گردد و امید است مانند سال‌های گذشته حضور گسترده مردم را در پای صندوق‌های رأی داشته باشیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند نیز با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده است که مؤمنان باید از لغویات پرهیز کنند، افزود: دشنام دادن به شخصیت‌ها از هر فرقه‌ای که باشد بسیار ناپسند و جزو لغویات است.

مولوی غلام‌حیدر فاروقی با بیان اینکه نزدیک به یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان داریم، تصریح کرد: مسلمانان با وحدت خود باید دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

وی با اشاره به اینکه وحدت با شعار تنها امکان‌پذیر نیست، گفت: باید مسئولان و مردم چه شیعه و چه سنی وحدت را به صورت عملی در کشور اجرا کنند و این نیازمند توجه بیشتر است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند مساوات را بهترین راهکار عملی وحدت دانست و افزود: محبت و احترام متقابل به یکدیگر از اهداف دیگر وحدت در جامعه اسلامی است که باید بسیار توجه شود.

فاروقی با بیان اینکه جامعه اسلامی بر دو محور رابطه اخوت و برادری و حفظ حقوق متقابل استوار است، افزود: اگر هر کدام از اینها متزلزل شود، جامعه اسلامی با سقوط مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر برادری مؤمنان با یکدیگر، اظهار داشت: اگر بین دو برادر اختلافی رخ دهد، وظیفه بقیه در برابر این اختلاف این است که بین این دو نفر را اصلاح کنند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند ادامه داد: اگر اختلافات در جامعه اسلامی رخنه کند، دین از بین خواهد رفت چرا که همه مسلمانان عضو یک خانواده هستند و تنها چیزی که ملاک برتری نزد خداوند به شمار می‌رود تقوا است.

فاروقی تصریح کرد: تنها حربه‌ای که دشمن با آن می‌تواند اسلام را ضعیف کند، اختلاف و تفرقه است و بیشترین ضربه‌ها در طول تاریخ در اثر اختلاف و تفرقه رخ داده است.

وی وحدت را بسیار ضروری دانست و گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و انسجام در جامعه اسلامی داریم و آنچه به این وحدت کمک می کند، تمسک به قرآن است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول