اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد

ظرفیت جدید تامین 111 میلیون مترمکعب آب در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با اجرای پنج طرح مطالعاتی ظرفیت جدیدی برای تامین 111 میلیون متر معکب آب در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

ظرفیت جدید تامین 111 میلیون مترمکعب آب در استان بوشهر

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: برای ایجاد این ظرفیت سازی پنج طرح مطالعاتی در حال انجام است که جزو برنامه‌های آتی ماست.

وی با اشاره به خدمات صورت گرفته قبل و بعد از انقلاب در بخش آب استان بوشهر افزود: قبل از انقلاب تامین آب شرب از دو خط اول و دوم کازرون با ظرفیت 12 میلیون متر مکعب صورت می‌گرفت اما این رقم از سال 84 تاکنون به 48 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در دولت نهم و دهم با تدبیر وزارت نیرو و با بهره‌برداری از خط کوثر ظرفیت انتقال آب به  104 میلیون متر مکعب رسید که یک افزایش 142 درصدی نسبت به قبل از انقلاب نشان می‌دهد.

رجایی اضافه کرد: قبل از انقلاب سد مخزنی نداشتیم اما در سال 86 با افتتاح سد رئیسعلی دلواری 510 میلیون متر مکعب سد مخزنی افتتاح و مطالعه چهار سد مخزنی با ظرفیت 526 میلیون متر مکعب نیز آغاز شد.

وی گفت: همچنین سال آینده عملیات اجرایی سه سد مخزنی با ظرفیت 470 میلیون متر مکعب آغاز می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: طول شبکه‌های آب در استان قبل از سال 83 107 کیلومتر بود اما در دولت نهم و دهم به 260 کیلومتر رسید.

رجایی افزود: در دولت نهم و دهم 242 درصد افزایش پوشش کانال‌های آبیاری در استان بوشهر اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب 14 هزار و 500 هکتار شبکه سنتی داشتیم و بعد از پیروزی انقلاب 22 هزار و 500 شبکه مدرن آبیاری ایجاد شد و 72 هزار و 600 هکتار شبکه مدرن آبیاری در حال اجراست. 

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول