اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس:

نقش مجلس نهم با مجالس قبل کاملاً متمایز است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش مجلس نهم، با مجالس شورای اسلامی قبل کاملاً متمایز بوده و وظیفه بسیار سنگین‌تری دارد.

نقش مجلس نهم با مجالس قبل کاملاً متمایز است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدکاظم حجازی در اجلاس بهمن ماه مجمع امور صنفی همدان با بیان اینکه در حال حاضر در آستانه تدوین بودجه سال 91 هستیم، اظهار کرد: این بودجه یک برش ملی دارد که ارقام عمومی بودجه در آن است و مرور بودجه برای کسانی که در فضای اقتصادی تأثیرگذار هستند امر مهمی است که بدانند این بودجه در مباحث عمومی، عمرانی، مسائل جاری و... چطور لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه نکته مطرح در بحث بودجه استان، ردیف‌هایی است که به تبع امکاناتی که در مرکز به وجود می‌آید در بودجه ملی لحاظ می‌کنیم، گفت: امسال گام‌های متفاوتی در این زمینه برداشته شده و چندین ردیف ملی نیز اضافه شده است که از جمله آن استادیوم علمی است.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: طرح استادیوم علمی مجموعه‌ای است که توسط وزارت علوم در همدان برای برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی شکل خواهد گرفت که به دلیل توانایی‌های بالقوه‌ای که در همدان وجود دارد فرصت بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه 40 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه استادیوم علمی همدان پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: گام نخست اجرای این پروژه در سال 91 خواهد بود.

حجازی با بیان اینکه در بودجه سال 91 دو دانشکده را در حوزه دانشگاه صنعتی اضافه کردیم، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در گسترش سطح افرادی که تحصیلکرده در رشته‌های فنی و صنعتی هستند بسیار مهم است و برای استان نیز ظرفیت بالا و ارزشمندی را به وجود می‌آورد.

به گفته وی، دو پروژه نیز در دانشگاه به تصویب بودجه سال 91 رسیده است که این موارد در حوزه علم و آموزش عالی نکات ارزشمندی است.

نماینده مردم همدان در مجلس به اختصاص بودجه در بحث تربیت بدنی اشاره و در این زمینه گفت: چند مورد پروژه در بحث تربیت بدنی وجود داشت که سال‌های متمادی قول آن را داده بودند اما به سرانجام نرسیده بود که امسال دو مورد از آنها در بودجه‌های ملی قرار گرفت که قسمتی از دهکده المپیک است.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد امسال به نسبت بتوانیم وضعیت مناسب‌تری در جذب بودجه‌های ملی داشته باشیم، ابراز کرد: در حوزه میراث فرهنگی نیز احداث موزه‌ای از سال‌های قبل مصوب شده و با تأخیر مواجه شده بود را توانستیم در سال جاری ردیف مستقل برای آن بگیریم.

به گفته حجازی، حسن ردیف‌های بودجه ملی این است که می‌توانیم برای جذب منابع از کشور به صورت مستقل جایگاه مشخصی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال چند ردیف نیز از ردیف‌های استانی ملی اعلام شد، یادآور شد: این موارد قبلاً ردیف نداشتند و از منابع دیگری برای آنها بودجه جذب می‌شد مثل کنارگذرهای غربی و شرقی که از سال‌های 87 و 88 شروع شده بود اما جایگاهی در ردیف بودجه نداشت که امسال ردیف استانی ملی پیدا کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آنچه که به ما از حوزه جامعه منعکس می‌شود به مراتب دقیق‌تر است نسبت به آنچه که باید از حوزه دستگاه‌های اجرایی به ما منعکس شود چرا که شاید وظیفه آنها باشد که پیگیر این‌گونه امور باشند تا به ما بگویند که در دستگاه‌های اجرایی چه نقص‌هایی وجود دارد و اگر در مجلس پیگیری شود این کاستی رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فضای جامعه به دلیل نبوغی که وجود دارد و توجهی که به مسائل جامعه است باعث می‌شود حساسیت برای پیگیری مشکلات و کاستی‌ها وجود داشته باشد، خطاب به اصناف حاضر در جلسه گفت: تقاضای من از شما بازاریان این است که این حساسیت همچنان وجود داشته باشد.

حجازی یادآور شد: این وظیفه اجتماعی یک نماینده است که بتواند مباحثی که مرتبط با منطقه‌اش است را بر اساس طرحی که توسط افراد صاحبنظر در موضوعات به وی ارجاع می‌شود به مراجع انعکاس دهد و پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث انتخابات اشاره و ابراز کرد: نقش مجلس نهم، با مجالس شورای اسلامی قبل کاملاً متمایز بوده و بار بسیار سنگین‌تری دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با بیان اینکه عملکرد نماینده به راحتی قابل ارزیابی نیست مگر از طرف کسانی که خبرگان جامعه بوده و وقت می‌گذارند و موضوعات را رصد می‌کنند، خاطرنشان کرد: هر میزانی که ما بتوانیم باید فضا را به جهتی بکشانیم که مجلس یک مجلس کیفی به دور از ادبیات شعارگونه باشد و با انتظارات امت اسلامی نیز ایفای نقش کند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول