اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری خبرنگار فارس از راهپیمایی 22 بهمن کرمان

امروز همه آمده بودند

خبرگزاری فارس: امروز 22 بهمن سال 90، قشرهای مختلف مردم کرمان از زن و مرد و پیر و جوان به خیابان آمده بودند تا بار دیگر غریو الله‌اکبر خود را به گوش جهانیان برسانند.

امروز همه آمده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امروز شهر کرمان شاهد حضور صدها هزار نفری مردمی بود که بار دیگر برای دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره) به خیابان آمده بودند.

در کنار ایستگاه‌های صلواتی که توسط تشکل‌های مردمی طی مسیر راهپیمایی دایر شده بود،‌ از راهپیمایان پذیرایی می‌کردند.

جوانان هیئت فاطمیه کرمان در نزدیکی مسیر راهپیمایی با تهیه چای داغ و توزیع آن در بین مردم حضور داشتند، بعضی از مردم هم با بسته‌های نقل و شکلات از راهپیمایان استقبال می‌کردند.

حضور جوانان و نوجوانان در راهپیمایی امروز بیش از دیگران به چشم می‌خورد، پیرمردها و پیرزن‌های عصا به دست و مادران و پدران جوان با کودکان خردسال در آغوش گرفته هم صبح زود از خانه‌ها بیرون زده بودند تا از خیل عظیم مردم جا نمانند.

طی مسیر راهپیمایی گروه‌های رزم‌نواز نیروهای مسلح سرودهای انقلابی را می‌نواختند و ایستگاه‌های امداد دایر بود، نیروهای ارتشی، سپاهی و بسیجی دست در دست یکدیگر حلقه اتحاد را تشکیل داده بودند و پرچم‌های ایران و کشورهای مسلمانی چون سوریه،عراق و حزب‌الله لبنان به اهتزاز در آمده بود.

* آمده‌ام به امریکا بگویم، برای ما هیچی نیستی

یک نوجوان که امروز در محل تجمع مردم کرمان در محل چهارراه طالقانی حضور داشت، به خبرنگار فارس گفت: من امروز با دوستم به راهپیمایی آمده‌ام که به امریکا بگویم، برای ما هیچی نیستی و ما می‌توانیم امریکا را شکست دهیم.

مهدی رجب‌زاده بیان داشت: آمریکا هر چقدر که مردم مظلوم را بکشد و به آن‌ها ظلم کند، ما با راهپیمایی توی دهنش می‌زنیم.

وی که پرچم جمهوری اسلامی را به دور گردن خود آویخته بود، افزود: من به راهپیمایی 22 بهمن آمدم و این پرچم را با خود آوردم که نشان دهم ایرانی هستم و دوست دارم با شرکت در راهپیمایی با امریکا مقابله کنم.

علی‌اصغر شجاعی نوجوان دیگری که با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده بود در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من به راهپیمایی آمده‌ام که به امریکا ثابت کنم،‌ هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.

 وی افزود: ما پشت سر ملت مظلوم فلسطین و دیگر کشورهایی هستیم که امریکا آن‌ها را با ظلم خود می‌کشد.

 شجاعی تصریح کرد: من که هنوز نمی‌توانم در انتخابات شرکت کنم، فکر می‌کنم با حضور در راهپیمایی بتوانم، بهتر از کشورم دفاع کنم.

 وی با بیان اینکه در راهپیمایی‌های روز قدس و دانش‌آموز نیز شرکت کرده است، عنوان کرد: شعار مرگ بر امریکا را خیلی دوست دارم. 

دختر جوانی که با یکی از همسایه‌های خود به راهپیمایی 22 بهمن آمده بود، به خبرنگار فارس گفت: من برای امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی شرکت کردم.

 زهرا غلامرضایی افزود: در راهپیمایی‌ها شعار دادن‌های مردم را خیلی دوست دارم. 

بانوی میانسالی که به همراه فرزندان خود در راهپیمایی 22 بهمن حضور داشت در گفت‌و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من از دوران انقلاب اسلامی یعنی زمانی که هنوز مجرد بودم در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردم و طی این سال‌ها نیز در راهپیمایی‌ها حضور دارم و تا روز آخر هم هستم.

مریم محمودی‌خورندی افزود: در دوران انقلاب اسلامی در شهرستان راور حضور داشتم و بر علیه شاه تظاهرات می‌کردیم و دو نفر از جوانان راور به نام‌های حسن توکلی و رشیدی در جریان انقلاب در شهر ما به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه آن زمان این شعار را می‌گفتیم "تا خون در رگ ما است، خمینی رهبر ما است"، تصریح کرد: امروز هم می‌گوییم "تا خون در رگ ما است خامنه‌ای رهبر ما است". 

فاطمه میراحمدی دانش‌آموز کلاس چهارم دبستان است و به همراه خانواده‌اش در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده‌ است، وی عروسک کاغذی بزرگی را از شاه مخلوع ایران ساخته و آن را بر روی تکه چوبی قرار داده و به همراه خود به راهپیمایی آورده است، دستان این عروسک از پاهایش بلندتر است، فاطمه بر روی عروسک نوشته است "دست از پا درازتر گریخت".

وی به خبرنگار فارس گفت: این ماکت را درست کردم تا مرگ بر شاه بگویم و راه شهدا را ادامه بدهم.

این نوجوان کرمانی تصریح کرد: شهدا در زمان انقلاب شهید شدند، برای اینکه ما بمانیم و خوب زندگی کنیم.

میراحمدی بیان داشت: کشور ما امروز امنیت دارد، چون هزاران شهید داده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پس از پایان راهپیمایی با عروسک شاه چه می‌کنی، ابراز داشت: آن را آتش می‌زنم.

 -----------------------------------

حاشیه‌نگاری از مهسا حقانیت

------------------------------------

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول