اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخوان المسلمون مصر: دولت "جنزوری" باید استعفا دهد

خبرگزاری فارس: جماعت اخوان المسلمون مصر برکناری دولت کنونی را خواستار شد و برای تشکیل دولتی ائتلافی به ریاست رهبران این جماعت در مصر اعلام آمادگی کرد.

اخوان المسلمون مصر: دولت "جنزوری" باید استعفا دهد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، "محمد غزلان" سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمون دیروز خواستار استعفای دولت "الجنزوری" شد و اعلام کرد که این جماعت برای تشکیل دولتی ائتلافی به ریاست رهبران اخوان المسلمون آماده است.

اما یک مقام مسئول نظامی مصری برخی گزارش‌ها مبنی بر قصد این دولت برای کناره‌گیری از قدرت را رد کرد و در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که دولت جنزوری تا زمان مناسب برای انتقال قدرت، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

اما غزلان در این‌باره گفت: پس از بحران‌های پیاپی در مصر، این طبیعی است که دولت جنزوری استعفا دهد...ما نیز به شورای نظامی مصر اعلام خواهیم کرد که برای تشکیل دولت ائتلافی ملی آماده‌ایم.

وی درباره توافق میان گروه‌های سیاسی مصر برای تشکیل دولت ائتلاف ملی گفت: هنوز این موضوع به گروه‌های سیاسی کشور ارائه نشده است و معتقدم که از این امر باید استقبال شود.

سخنگوی رسمی جماعت اخوان المسلمون دیروز گفت: واقعه تاسف‌بار مسابقه فوتبال در شهر "پورت سعید" که به کشته شدن 75 نفر که اغلب آنها از طرفداران باشگاه "الاهلی" بودند، نشان داد که کابینه کنونی در اداره کشور شکست خورده است.

وی افزود: بهترین حزب برای تشکیل دولت، حزبی است که بیشترین آراء را در انتخابات اخیر کسب کرده است.

حزب "آزادی و عدالت" وابسته به اخوان المسلمون در انتخابات پارلمانی اخیر کشور بیشترین آراء و 235 کرسی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول