اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

المحیط: "موساد" در حوادث "پورت سعید" مصر دست دارد

خبرگزاری فارس: منابع خبری از دست داشتن طرف‌هایی وابسته به وزیر سابق داخلی مصر در حوادث خونین ورزشگاه پورت سعید خبر داده و تاکید کردند که این حادثه پس از هماهنگی با سرویس‌ اطلاعات و امنیت رژیم صهیونیستی (موساد) به اجرا گذاشته شد.

المحیط: "موساد" در حوادث "پورت سعید" مصر دست دارد

به گزارش فارس، پایگاه خبری المحیط در گزارشی تاکید کرد که حادثه خونین پورت سعید در واقع توطئه‌ای از پیش طراحی شده بود که پس از هماهنگی با بازماندگان حزب منحل ملی مصر که همچنان در بخش‌ها و موسسات مختلف دولتی مشغول بکار بوده و با مبارک و خانواده‌اش در ارتباط هستند، به اجرا گذاشته شد‌.

المحیط در ادامه گزارش خود به نقل از برخی منابع می‌افزاید: شورای عالی نیروهای مسلح مصر همواره هشدارهایی را از برخی طرف‌های عربی و بین المللی مبنی بر عدم به خدمت گرفتن این افراد در موسسات و نهادهای دولتی و برحذر بودن از آنها دریافت می‌کرد.

این درحالی است که تحقیقات صورت گرفته توسط دادستانی مصر در حوادث ماسپیرو و خیابان محمد محمود ثابت می‌کنند که این افراد نیز در این حوادث دخالت داشته و در کشتار تظاهرات‌کنندگان از سلاح‌های اسرائیلی استفاده شده که ثابت می‌کند، سرویس‌های اطلاعاتی مصر با اسرائیل در ارتباط هستند.

المحیط در ادامه می افزاید: گروهی که وابسته به حبیب العادلی، وزیر داخلی مصر هستند و گروهی از نیروهای امنیتی را دربرمی‌گیرد، در آمریکا اموزش‌های لازم را جهت سرکوب معارضان دیده و همان‌هایی هستند که بر کشتار پورت سعید نظارت داشته و با موساد در ارتباط می‌باشند.

این گزارش تاکید می‌کند که این توطئه ترور ستارگان باشگاه الاهالی جهت ایجاد هرج و مرج و آشوب در کشور را دربرمی‌گرفت، اما نیروهای مسلح که در واپسین لحظات از این توطئه خبردار شدند،‌ مانع از اجرای آن شدند.

در پی درگیری میان طرفداران دو تیم فوتبال مصری که چهارشنبه شب گذشته در پورت سعید روی داد، 74 نفر کشته و 1703 نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول