اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

اقدامات دولت در راستای تأکیدات رهبری است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: اقدامات دولت دهم در راستای آرمان‌های انقلاب و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

اقدامات دولت در راستای تأکیدات رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس، سیدجواد محمودی جمعه شب در افتتاح پروژه‌های این شهرستان اظهار داشت: رویکرد برنامه‌های دولت دهم، توزیع عادلانه اعتبارات و توسعه و عمران مناطق محروم و روستایی است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های عمرانی در مناطق دورافتاده و روستایی استان در سال‌های اخیر شتاب چشمگیری داشته است.

این مسئول با اشاره به پروژه‌های آماده افتتاح در ایام دهه فجر اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها گام مهمی در ارتقای شاخص‌های برخورداری روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها برداشته می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های آبرسانی گفت: اعتبارات بخش آب شرب روستایی استان در سال جاری 30 درصد رشد دارد.

رسول اکبری افزود: 104 پروژه آبرسانی به 703 روستای استان در حال اجرا است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا پایان سال 92 شاخص بهره‌مندی استان در بخش آب از 80 به 83 درصد ارتقا می‌یابد.

وی افزود: امسال اعتبارات حوزه آب و فاضلاب روستایی سلماس نسبت به سال گذشته با رشد 2.5 برابر از 22 میلیارد ریال به 52 میلیارد ریال افزایش یافته است.

اکبری ادامه داد: در حال حاضر 20 پروژه آبرسانی در 67 روستای شهرستان سلماس در دست احداث است که با بهره‌برداری از آنها شاخص بهره‌مندی روستاییان شهرستان سلماس از 60 درصد به 80 درصد افزایش می‌یابد.

همچنین در این مراسم به طور همزمان آبرسانی به چهار روستای خورخور، کوزه‌رش، حاجی‌حفان و تپه ویر از توابع شهرستان سلماس به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح‌ها بیش از 8 میلیارد ریال در قالب احداث 30 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع، مخزن 350 مترمکعبی و حفره سه حلقه چاه عمیق هزینه شده است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها 3 هزار و 400 نفر از ساکنان روستاهای سلماس از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

در این سفر نخستین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی آذربایجان غربی افتتاح شد. برای بهره‌برداری از این سامانه بیش از 25 میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح آن 794 خانوار روستایی با جمعیتی بیش از 3 هزار و 650 نفر از شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول