اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند:

باید با تمام وجود از انقلاب پاسداری کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند گفت: باید قدر انقلاب اسلامی را دانست و با تمام وجود از آن پاسداری کرد.

باید با تمام وجود از انقلاب پاسداری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در نخستین همایش فرهیختگان شهرستان الوند، دهه فجر را ایام‌الله عزت و شرف، نور و عظمت، هدایت بشر و در یک کلمه تبلور همه زیبایی‌ها بر شمرد و اظهار کرد: انقلاب ما بنا بر گفته امام خمینی (ره) همان انفجار نور بود، کلمه نور هم قرآن هم محفل ما را نورانی کرده و در معارف دینی، اهل ذوق و اهل معنا، معانی متعددی را برای آن نقل کرده‌اند.

وی با بیان این آیه از قرآن مجید « خدای تبارک و تعالی نورانیت آسمان و زمین است» ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلاب الهی است که این نور را بر بشر تجلی و نور افشانی می‌کند، قرآن فی‌نفسه نور است نوری با ابعاد معنوی‌اش، این انقلاب از خداوند تبارک و تعالی آغاز و به کتاب ادامه یافت و امروز این کتاب و قرآن است که بر دل‌ها نورافشانی می‌کند.

امام جمعه الوند با اشاره به فتوای تاریخی امام خمینی (ره) درباره سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی، بیان کرد: آیا امروز آن آیات شیطانی نورافشانی می‌کند یا آیات قرآن کریم و یا انقلاب ما و حرکت شهدا، قطعاً انقلاب است که نورافشانی می‌کند.

عادل‌پور تصریح کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب الهی است و قوانینش هم قوانین قرآنی است که به پیروانش وعده داده اگر از قرآن پیروی کنند قطعاً رستگارند و این نور هر کجا گسترده شود، قطعاً شایستگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) و جانشین صالحش مقام معظم رهبری (مدظله) و با هدایت‌های الهی و قرآنی ملتی شایسته است که هم از بعد نظامی و علمی و هم اقتصادی و کشاورزی با اینکه در تحریم است به پیشرفت‌های قابل قبولی رسیده که باید از ملت به خاطر این پیشرفت‌ها تقدیر و تشکر کرد و این نور، نور رستگاری است.

عادل‌پور با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی‌ گفت: باید قدر انقلاب اسلامی را دانست که این انفجار نور خاموش شدنی نیست و این نور مقدمه نور الهی و ذخیره اولیاء خدا و مهدی موعود امام زمان (عج) است.

امام جمعه الوند تشریح کرد: علم، تحصیل و کمال هم نور هستند چنانکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «علم نور است و خداوند این نور را در هر قلبی جا نمی‌دهد»، خداوند خواسته است و با تلاش، همت و پشتکار در همه ابعاد علمی و نظامی، علوم هسته‌ای کشور این نور قابل مشاهده است.

انتهای پیام/غ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول