اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

فرزانگان کمک کنند تا انتخابات را پرشور و شعور برگزار کنیم

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: فرزانگان کمک کنند تا انتخابات آینده را پرشور همراه با شعور برگزار کنیم تا دل رهبری را شاد و دشمنان را ناامید کنیم.

فرزانگان کمک کنند تا انتخابات را پرشور و شعور برگزار کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، سید علی‌اکبر طاهایی شب گذشته در پنجمین همایش تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران با تبریک میلاد پیامبر نور و رحمت و امام جعفر صادق و همچنین ایام‌الله دهه فجر انقلاب بیان کرد: عالمان و فرزانگان چون چشمه‌ای زلال هستند که جویندگان دانش و پویندگان طریق فضیلت و معرفت از آن سیراب می‌شوند.

طاهایی تصریح کرد: همایش نخبگان کاری بسیار ارزشمند و درخور تقدیر است که بنیاد مشاهیر و مفاخر در معرفی و پاسداشت نخبگان علمی و فرهنگی مازندران انجام داده است.

وی برگزاری این همایش را فرصتی دانست تا از بزرگان علم و ادب این خطه یاد کنیم، تلاش‌های آنها را ارج نهیم، نسل جوان را با دستاوردهای آنان آشنا کنیم و الگویی از علم و ادب، اخلاق و عرفان، فداکاری و آزادگی را برای نسل حاضر ارائه دهیم.

طاهایی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب افزود: روزهای مهربانی و فداکاری آن روزها همیشه در ذهن ما باقی می‌ماند که فرزانگان آن زمان چگونه برای رفتن به روی مین و پر کشیدن به سوی معبودشان از هم سبقت می‌گرفتند.

وی با انتقاد از بروز برخی بداخلاقی‌ها در کشور در زمینه انتخابات آینده خاطرنشان کرد: با داشتن فرزانگان و اندیشمندانی برجسته‌ای که دنیا را انگشت به دهان کرده‌اند چرا عده‌ای به تخریب یکدیگر در انتخابات دامن می‌زنند و بهتر است از ویژگی‌های خود برای خدمت‌رسانی به مردم بگویند و دست از تخریب و بداخلاقی بردارند و این کار در دیار علویان نیز دیده می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در سرزمینی زندگی می‌کنیم که آیت‌الله کوهستانی و علامه حسن‌زاده آملی را داشته و داریم، خاطرنشان کرد: باید نخبگان خود را وارث یک فضیلت و مسئول انتقال آن به نسلی دیگر بدانند وگرنه این فرزانگان نیازی به بازشناسی ندارند.

وی اضافه کرد: مازندران در طول تاریخ مهد عالمان، دانشمندان و مجتهدان دینی بوده است و در هر دوره‌ای ستاره‌ای درخشان از این خطه در کهکشان علم، ادب و عرفان ایران درخشیده است.

طاهایی بیان کرد: امیدواریم در این سرزمین بیش از آنکه جنگل، کوهستان، جلگه و دریای آن سرمایه زوال‌ناپذیر الهی انگاشته شود، انسان‌های مازندران و مفاخر آن شناسایی شوند.

عالی‌ترین مقام اجرایی مازندران با یادآوری نگاه خوب و ارزشمند دولت نهم و دهم به نخبگان و اندیشمندان مازندرانی تصریح کرد: اگر منصفانه نگاه کنیم در هیچ یک از دولت‌های قبل به مانند این دو دولت به مازندران و استعدادهای آن توجه نشده است و امروز می‌بینیم وزرا، استانداران و مدیران ارشد زیادی از همین دیار در بدنه دولت حضور دارد.

وی با ابراز تاسف از نازیبا شدن مازندران به واسطه از بین رفتن جنگل‌ها و بستر طبیعی آن از فرزانگان خواست که وارد عرصه شده و هم به مسئولان متذکر شوند و هم در جامعه ایفای نقش کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه بر اساس سند چشم‌انداز توسعه 1404 ایران باید بر بلندای علم منطقه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این مهم به دستور مقام معظم رهبری است که جنبش نرم‌افزاری و نهضت علمی را ضروری دانستند و شما نخبگان جامعه در این امر خطیر باید نقش‌آفرینی کنید.

طاهایی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را رهبری عالم، فرهیخته و فرزانه دانست که هرگاه با نخبگان مختلف اعم از هنرمند، شاعر، ورزشکار، دانشمند و دیگر اقشار جامعه می‌نشینند همگان رهبری را از جنس خود احساس می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز آینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از نگاه رهبری همه کسانی که در انتخابات شرکت می‌کنند دارای اجر و پاداش هستند و اگر همگان بر رعایت قانون تاکید داشته باشند دیگر شاهد ریزش‌ها همچون انتخابات گذشته نخواهیم بود چراکه ریزش یک مومن ناراحت‌کننده است.

استاندار مازندران در پایان اظهار داشت: فرزانگان کمک کنند تا انتخابات آینده را پرشور همراه با شعور برگزار کنیم تا دل رهبری را شاد و دشمنان را ناامید کنیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول