اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار انجام شد

تقدیر از دانش‌آموزان نخبه خراسان‌رضوی در جشن ستارگان

خبرگزاری فارس: در جشن ستارگان از دانش‌آموزان نخبه استان با حضور استاندار خراسان‌رضوی تقدیر شد.

تقدیر از دانش‌آموزان نخبه خراسان‌رضوی در جشن ستارگان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمود صلاحی در این مراسم اظهار داشت: کاروان رشد علمی ایرانیان به حرکت درآمده و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند آن را متوقف کند.

وی افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و خون شهیدان امروز شاهد پیشرفت و توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی هستیم و تمام دستاوردهای امروز حاصل پایمردی و رشادت جوانان کشورمان است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: رمز ماندگاری انقلاب با وجود همه توطئه‌ها و تبلیغات منفی دشمنان مردمی بودن آن است و تا زمانی که مردم و مسئولان هم‌دل و متحد در صحنه حضور داشته باشند هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند آنان را از پیمودن مسیر انقلاب منحرف کند.

صلاحی در ادامه با تشریح موقعیت علمی استان تصریح کرد: با جمعیت 6 میلیونی استان هم‌اکنون 240 هزار دانشجو در 173 واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند که این آمار در ابتدای انقلاب با جمعیت حدود 3 میلیون نفری، 5 هزار و 600 دانشجو تنها در شش واحد دانشگاهی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به همت دانشمندان جوان، امروز در 10 علم برتر دنیا جزو برترین‌ها هستیم و این به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است.

صلاحی گفت: تأثیر انقلاب اسلامی فقط بر عرصه‌های علمی منحصر نمی‌شود بلکه در عرصه‌های اقتصادی نیز توفیقات خوبی به دست آورده‌ایم به طوری که سال گذشته خراسان‌رضوی با 1.5 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی مقام اول صادرات را به خود اختصاص داد و طبق آمار بنگاه‌های اقتصادی دنیا رشد اقتصادی در ایران در سال گذشته 86 درصد بوده در حالی که این آمار در آسیا 20 درصد و در دنیا پنج درصد بوده است.

فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز در این مراسم خودباوری جوانان را محصول انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: رشد علمی استان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: دانش‌آموزان المپیادی سال تحصیلی گذشته 11 نفر بوده‌اند که این آمار در سال تحصیلی جدید به 22 نفر ارتقاء یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: کسب مدال‌های طلا توسط دانش‌آموزان در مقایسه با سال گذشته سه برابر افزایش یافته و نخستین مدال طلای جهانی مسابقات شیمی توسط یک دانش‌آموز مشهدی کسب شده است.

وی تصریح کرد: کسب مدال جهانی برنز مسابقات زیست‌شناسی، کسب رتبه نخست مسابقات علمی و فنی مهارتی نانو در کشور، کسب رتبه نخست مسابقات علمی کاربردی کشور توسط دانش‌آموزان استان، کسب رتبه اول کنکور سراسری در رشته علوم‌تجربی، کسب رتبه اول در مسابقات اذان و نهج البلاغه از جمله این دستاوردها توسط دانش‌آموزان استان است.

در این جلسه خانواده شهیدان احمدی‌روشن و قشقایی حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از خانواده‌های شهدای پژوهش و فناوری از 173 دانش‌آموز نخبه استان تقدیر شد.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول