اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن ستارگان

170 دانش‌آموز نخبه خراسان‌رضوی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: هم‌زمان با دهه فجر در جشن ستارگان از 170 دانش‌آموز علمی اجتماعی با رتبه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی تجلیل به عمل می‌آید.

170 دانش‌آموز نخبه خراسان‌رضوی تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز دهه فجر در سالن کنفرانس آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هم‌زمان با دهه فجر جشن ستارگان در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: بر این اساس از 170 ستاره علمی اجتماعی با رتبه‌های استانی، کشوری و بین‌المللی در همایشی تجلیل به عمل می‌آید.

فخریان گفت: علاوه بر این از 100 دانش‌آموز دارای مقام در عرصه‌های ورزشی نیز به صورت جداگانه تجلیل می‌شود.

وی در ادامه به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، تاکنون این طرح در مشهد و 47 منطقه آموزشی به اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی برنامه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر را تشریح کرد و گفت: دستورالعمل‌های ستاد دهه فجر بعد از مهرماه به همه مناطق آموزش و پرورش در استان و آموزش و پرورش کودکان استثنائی اعلام و ملزم به اجرای آن شدند.

فخریان گفت: دهه فجر امسال در 6 سال گذشته به دلیل مقارن بودن با ایام محرم دارای محدودیت‌هایی بود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: اما در سال‌جاری تقارن این ایام با شروع حکومت حضرت مهدی(عج) و تولد نبی مکرم اسلام و هفته وحدت نشاطی در برگزاری مراسم دهه فجر امسال حاکم می‌شود که بر این اساس تمامی مدارس استان از شادی و نشاط بیشتری به بهانه این جشن‌ها استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: برای ایام دهه فجر در سال‌جاری برنامه‌های متنوع و متعدد پیش‌بینی شده است که از جمله برنامه‌های امسال جشنواره مدرسه ‌آرایی است.

فخریان در ارتباط با جشنواره مدرسه‌‌آرایی گفت: جشنواره مدرسه‌آرایی با هدف ایجاد شور و نشاطی میان دانش‌آموزان به منظور رقابت در کلاس‌آرایی و مدرسه‌آرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر امسال برای نخستین بار نمایشگاهی با عنوان "بی بال پریدن" در حوزه دانش‌آموزی برپا می‌شود.

فخریان افزود:علاوه بر این در روز  12 بهمن‌ماه به شکل رسمی در مشهد 1357 نفر دانش‌آموز سرود اجرا می‌کنند.

وی اظهارداشت: در دهه  فجر امسال 184 پروژه فضای آموزشی و پرورشی افتتاح می‌شود که بخشی از پروژه‌ها ورزشی آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری 41 دوره جشنواره فیلم رشد در استان خراسان‌رضوی گفت: امسال در نظر داریم جشنواره فیلم رشد را در سطح فراگیری برگزار کنیم.

وی افزود: جشنواره فیلم رشد یک رویداد فرهنگی، آموزشی و علمی است که همه ساله فیلم‌های منتخب شده کشوری برای دانش‌آموزان و فرهنگیان و خانواده‌ها به اکران در می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: امسال فیلم‌های جشنواره رشد در 28 سالن در سطح استان اکران می شود.

فخریان تاکید کرد: فیلم‌های جشنواره فیلم رشد با کیفیت به نمایش گذاشته می‌شود و دانش‌آموزان و والدین آنها می‌توانند از اکران‌های فیلم رشد استفاده کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول