اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار شهرستان نور خبر داد

آغاز عملیات آبرسانی به 56 روستای نور/ خسارت 620 میلیون تومانی سیل به تاسیسات آبفار

خبرگزاری فارس: رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نور از آغاز عملیات پروژه آبرسانی به 56 روستا همزمان با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی شهدای افراده خبر داد.

آغاز عملیات آبرسانی به 56 روستای نور/ خسارت 620 میلیون تومانی سیل به تاسیسات آبفار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، رمضان فرجی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی شهدای افراده در بخش چمستان از توابع شهرستان نور با اشاره به بیانات رهبری در نماز جمعه هفته گذشته که بر سلامت و عدم انحراف مسیر انقلاب تاکید فرموده بودند، اظهار داشت: ما وظیفه داریم با تبعیت از رهبری در انجام وظایف محوله دقت داشته و به ملت که حامی همیشگی انقلاب هستند خدمات‌رسانی کنیم.

فرجی با اشاره به وظیفه تامین آب شرب روستایی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی ابراز داشت: تا قبل از سال 77 این وظیفه برعهده جهاد و شبکه‌های بهداشت و درمان و... بود که پس از آن به شرکت آبفار در قالب وزارت نیرو واگذار شد.

رئیس آبفار شهرستان نور با تاکید بر اینکه این شرکت مسئول تامین آب شرب سالم برای روستائیان است، افزود: در همین رابطه در شهرستان نور در ادامه اقدامات سال‌های گذشته و به جهت به صرفه نبودن آبرسانی تک روستایی و هزینه‌های اضافی، تصمیم به احداث مجتمع‌های آبرسانی گرفته که از جمله آن همین پروژه شهدای افراده است.

وی درباره این پروژه ادامه داد: با حفر یک حلقه چاه عمیق به عمق 130 متر با دبی 35 لیتر آب در ثانیه و احداث مخزن ذخیره 500 مترمکعبی آب زمینی و 100 مترمکعبی هوایی و انجام خط انتقال با لوله 160 امکان آبرسانی به 10 روستای منطقه با آبدهی 18 لیتر در ثانیه در حال حاضر فراهم شد.

فرجی حجم عملیات انجام شده در این پروژه را 8 هزار و 900 متر شبکه توزیع و 3 هزار و 250 متر خط انتقال ذکر کرد و یادآور شد: در خط انتقال اصلی این مجتمع از لوله 115 استفاده شده تا امکان انتقال آب این مجتمع به تعدادی از روستاهای منطقه فراهم شود. 

رئیس آبفار شهرستان نور اضافه کرد: تاکنون برای این پروژه حدود 650 میلیون تومان هزینه شد و در حال حاضر هم برای ادامه پروژه با اعتبار 880 میلیون تومان کار آبرسانی به 56 روستای منطقه چمستان را از این مجتمع و دو مجتمع کراتکتی و امیرآباد آغاز کردیم که با تخصیص به موقع اعتبار تا هفته دولت سال آینده، این پروژه نیز به اتمام می‌رسد و تمام این 56 روستای مورد نظر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به خسارت 620 میلیون تومانی سیل امسال به تاسیسات آبفار نور اذعان داشت: تاکنون فقط 120 میلیون تومان اختصاص یافت که نیاز است استان توجه ویژه‌تری داشته باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول