اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران:

حجم چاه‌های موجود در مازندران جوابگوی نیاز مسافران نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: در استان مازندران به موجب گردشگرپذیر بودن مناطق عمده آن شاهد حضور مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور هستیم که این جمعیت شناور نیاز مصرفی آب را افزایش داده که این حجم چاه‌های موجود در استان جوابگوی نیاز مسافران نیست.

حجم چاه‌های موجود در مازندران جوابگوی نیاز مسافران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همزمان با فرارسیدن سی و سومین بهار انقلاب و طی مراسمی با حضور واحدی فرماندار محمودآباد و حسین‌زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران و جمع کثیری از مدیران ادارات و اصحاب رسانه کلنگ احداث سیستم دفع بهداشتی فاضلاب در محمودآباد به زمین زده شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران صبح امروز جمعه در این مراسم گفت: آبرسانی در شهرهای استان مازندران با سختی و مشکلات زیادی همراه است که عدم توجه جدی از قبل به مشکل آب و ریزش باران و عدم وجود سد برای تامین آب مصارف خانگی و کشاورزی و همچنین گسترش بی‌اساس و بی‌پایه شهرها موجب شده است که تاسیسات به خوبی توزیع نشده و ما با مشکلات سختی در آبرسانی به مناطق و شهرهای مازندران روبه‌رو شویم.

محمدتقی حسین‌زاده خاطرنشان کرد: استان مازندران به موجب گردشگرپذیر بودن مناطق عمده آن ما شاهد حضور مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور هستیم که این جمعیت شناور نیاز مصرفی آب را افزایش داده که این حجم چاه‌های موجود در استان جوابگوی نیاز مسافران نیست. 

حسین‌زاده با اشاره به راه‌اندازی سیستم دفع بهداشتی فاضلاب زیست محیطی شهرستان محمودآباد گفت: شهرستان محمودآباد به‌دلیل همجواری با دریا سطح آب در آن بالا بوده و دفع فاضلاب به شکل سنتی پاسخگو نیست در این صورت هم زمین و هم دریا از بین می‌رود که با راه‌اندازی سیستم دفع بهداشتی فاضلاب کمکی در حفظ محیط زیست این شهرستان شده و 68 هزار نفر جمعیت آن را زیر پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران تصریح کرد: اجرای سیستم دفع بهداشتی فاضلاب طی دوره‌ای 25 ساله و با اعتباری بیش از 282 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت سه هکتار برای ساخت تصفیه‌خانه راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متوسط فاضلاب تولیدی 11 هزار متر مکعب در شبانه‌روز بوده و حدود 100 کیلومتر طول لوله‌گذاری اجرای این طرح است.

مدیر آب و فاضلاب شهری محمودآباد طی سخنانی با تبریک فرارسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خدمتگزاری به مردم را بزرگ‌ترین سعادت برشمرد و گفت: امیدوارم همه عزیزان و خدمتگزاران صدیق نظام در این عرصه مهم رقابتی پایدار و توام با توفیق داشته باشند.

شعبانعلی زروکی درباره آخرین وضعیت آبرسانی در شهر محمودآباد گفت: پیش از این شش حلقه چاه در شهرستان محمودآباد راه‌اندازی شده بود که آب مصرفی 9 هزار و 600 نفر در محمودآباد و 2 هزار و 260 نفر در شهر سرخرود حدود 12 هزار مشترک در قالب 17 هزار واحد مصرفی را زیر پوشش قرار داده بود.

وی همچنین از بهره‌برداری یک حلقه چاه در زمینی به مساحت 400 متر و با اعتباری بیش از 2 هزار و 600 میلیون ریال با دبی چاه 45 لیتر خبر داد.

وی افزود: این چاه دارای طول خط انتقال به متراژ 670 متر و قطر خط انتقال به متراژ 280 متر و همچنین طول خط انتقال برق به مساحت 630 متر به بهره‌برداری رسید.

رئیس آبفای شهری محمودآباد از افزایش سرعت انتقال آب در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تامین و سرعت انتقال و تامین آب 180 لیتر در ثانیه است و با افتتاح و بهره‌برداری از این چاه 45 لیتر بر ثانیه نیز به این سرعت انتقال افزوده خواهد شد.

زروکی همچنین درباره پروژه اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان محمودآباد گفت: مطالعات طرح آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب شهرهای محمودآباد و سرخرود توسط مهندسان مشاور در حال انجام است و مرحله دوم در حال انجام بوده که در صورت تامین اعتبارات پیش‌بینی شده به مرحله اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول