اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس شورای اسلامی-1:

22 بهمن متعلق به همه مردم است / بر سر مسائل پایه‌ای و اصولی اختلاف نظر نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد: 22 بهمن مربوط به هیچ طایفه و گروهی نیست و مربوط به متن مردم و متعلق به قیامی بزرگ است.

22 بهمن متعلق به همه مردم است / بر سر مسائل پایه‌ای و اصولی اختلاف نظر نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پنجشنبه شب در جمع طلاب استان فارس در سخنانی با تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام با اشاره به اینکه ما در کشور فراز و فرودهای زیادی داشته‌ایم، بیان داشت: در کشوری که دموکراسی است افراد عوض شده و سلائق مختلف روی کار می‌آیند و این مسئله طبیعی است.

وی ادامه داد: البته در مسائل استراتژیک به برکت ساختار کشور و حضور ولایت فقیه نظام ثابت قدم بوده است و هر کس نظری داشته باشد باید خودش را در این چارچوب قرار دهد و این مسائل استراتژیک است که حیثیت بیرونی ما را معنادار می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص استراتژی نظام در زمینه حمایت از فلسطین بیان داشت: رهبری حمایت از مردم فلسطین را صراحتا اعلام کردند و این روشن است که جمهوری اسلامی حامی مظلومان فلسطین است.

وی با اشاره به خروج آمریکایی‌ها از عراق تصریح کرد: آنها گفتند که عراق را خودشان ترک کردند ولی در صحنه بین‌المللی کسی این مسئله را قبول ندارد و مشخص است که آنها شکست خورده‌اند.

لاریجانی با اشاره به شکست آمریکایی‌ها در افغانستان، جنگ 33 روزه و... اضافه کرد: کمر رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه شکست.

وی با اشاره به ایستادگی ایران در مسئله هسته‌ای و سنگ‌اندازی‌های غربی‌ها افزود: ما در داخل ایران برای دستیابی به فناوری هسته‌ای مصمم بودیم و پای آن ایستادگی کردیم و به دانش هسته‌ای دست یافتیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در زمینه ایجاد بلوغ فکری در مسلمانان نقش اساسی و چشمگیر داشته است، اضافه کرد: درشت‌گویی غربی‌ها نیز به دلیل محوریت ایران در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه ایران در خصوص تحول در منطقه استراتژی درستی را دنبال کرده است، افزود: در بعد داخلی دارای نقاط ضعف و قوت بوده‌ایم و میزان آن در دولت‌ها و مجالس مختلف متفاوت بوده است.

لاریجانی با اشاره به موفقیت ایران اسلامی در تربیت نیروی انسانی کارآمد، دستیابی به فناوری‌های پیشرفته، توجه به بنیه داخلی و زیرساخت‌های کشور و... گفت: در مسائل اقتصادی نیز دارای نقاط ضعف بوده‌ایم و این مسئله باعث شد در دوره‌های مختلف شرایط متفاوتی داشته و از ظرفیت اقتصادی کشور به درستی استفاده نشود.

وی نگاه مصرفی به اقتصاد را یکی از نقاط ضعف دانست و افزود: وضعیت تورم در کشور ما نامطلوب است و باید به روشی عمل می‌کردیم که شاهد چنین تورمی نباشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در اجرای برخی طرح‌ها از جمله طرح هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: این طرح دارای مبنای اصولی است ولی باید در آرامش اجرایی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه اداره اقتصاد به روش دستوری امکان‌پذیر نیست، به وضعیت فرهنگی کشور اشاره کرد و یادآور شد: ما در بعد فرهنگی نیز دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری بوده‌ایم.

لاریجانی با اشاره به اینکه نباید نگاه ابزاری و دست دوم به فرهنگ داشته باشیم، تصریح کرد: فرهنگ باید در متن زندگی مردم باشد و مردم باید با فرهنگ زندگی کنند و نگاه به فرهنگ باید نگاه دست اول باشد.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذاری با فقه ارتباط مستقیم دارد،‌ گفت: باید تفکر اسلامی برای اداره جامعه را در کالبد قانون بنشانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مسئله وجود عرفان‌های کاذب و شیطان پرسی اشاره کرد و گفت: در کشوری که مهد تشیع و اسلام است نباید شاهد چنین مسائلی باشیم و باید افراد خبره‌ای در این زمینه تربیت شده و به فعالیت بپردازند.

وی به اوضاع سیاست داخلی اشاره کرد و یادآور شد: باید بپذیریم در کشور عقاید مختلفی است و البته نسبت به همگرایی در کشور اهتمام داشته باشیم.

لاریجانی وجود تنوع سلایق در چارچوب قوانین نظام را قابل قبول دانست و افزود: باید بدانیم ساختار نظام ما از متن دین سرچشمه گرفته است و افراد و سلایق مختلف در چارچوب‌های قانونی باید در عرصه حضور داشته باشند.

وی تحریم‌ها و حمله نظامی را سخنی گزافه دانست و افزود: هر چه همگرایی، بنیه اقتصادی و حضور مردم در صحنه بیشتر باشد، دشمنان بیشتر عقب‌نشینی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دشمنان می‌خواهند از حضور ملت در 22 بهمن و انتخابات بهره‌برداری کنند و آنها علاقمند هستند که با حضور کم مردم در صحنه آن را دستمایه برای فشار بیشتر به ایران قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه رهبری تاکید دارند که عرصه برای حضور مردم در صحنه فراهم باشد، نشات گرفته از یک محاسبه کاملا دقیق است.

لاریجانی گفت: باید نشان دهیم که در مسائل پایه‌ای انقلاب هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و پای تفکر دینی و آرمان‌های انقلاب ایستادگی می‌کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تاکید کرد: در شرایط کنونی پای اصل دین مطرح است و اگر غیر از وحدت عمل شود، خسران نصیب کشور می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن تاکید کرد: 22 بهمن مربوط به هیچ طایفه و گروهی نیست و مربوط به متن مردم و متعلق به قیامی بزرگ است و حضور ملت در صحنه برای صیانت از دستاورد خودش است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول