اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اجرایی سازمان سنجش:

ظرفیت پذیرش دانشجو از تعداد داوطلبان کمتر نیست

خبرگزاری فارس: مشاور اجرایی سازمان سنجش گفت: در حال حاضر ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از تعداد داوطلبان کمتر نیست.

ظرفیت پذیرش دانشجو از تعداد داوطلبان کمتر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین توکلی در جلسه شورای آموزش و پرورش اردبیل با یادآوری اینکه همه ساله براساس شرایط و ضوابط آزمون سراسری برگزار می‌شود و داوطلبان به صورت اینترنتی در گروه آزمایشی پنج‌گانه ثبت‌نام می‌کنند، اظهار داشت: هر داوطلب علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی خود می‌تواند در گروه آزمایشی هنر و زبان انگلیسی نیز شرکت کرده و ورود پیدا کند.

وی در مورد آزمون امسال بیان کرد: در آزمون سال 90 یک میلیون و 142 هزار و 980 نفر شرکت کرده بودند که نسبت به سال قبل 150 هزار نفر کاهش شرکت داوطلبان را شاهد بودیم.

توکلی افزود: ما در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم ظرفیت پذیرش دانشجو در کشور از تعداد داوطلبان کمتر نیست و هر کس می‌تواند با کمی همت و تلاش در رشته مورد نظر قبول شده و انتخاب رشته کند.

این مسئول تصریح کرد: ‌از تعداد ثبت‌نام‌شدگان 91 درصد در جلسه آزمون حضور یافتند و 9 درصد مابقی غایب بوده و کارت خود را دریافت نکرده بودند.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: ما حدود 800 هزار نفر پذیرش دانشجو را امسال در دانشگاه‌های مختلف شاهد بودیم و داوطلبان شرکت‌کننده از استان اردبیل نیز امسال با افزایش معلومات و سطح علمی و ارتقای دانش خود موفق شدند در بین استان‌های کشور رتبه نوزدهم را به دست آورند.

وی اضافه کرد: با یک حرکت و همت دیگر استان اردبیل می‌تواند در آزمون سراسری چهار یا پنج پله ارتقا یافته و حتی در دو سال آینده بین 10 استان برتر کنکور قرار گیرد.

به گزارش فارس، مشاور اجرایی سازمان سنجش ادامه داد: این استان در رشته ریاضی، فنی سال قبل رتبه سیزدهم و امسال رتبه چهاردهم را به دست آورده است.

وی گفت: در رشته علوم تجربی رتبه استان اردبیل از بیست و یکم به رتبه بیستم در علوم انسانی از رتبه بیست و ششم به رتبه نوزدهم و در گروه آزمایشی هنر از رتبه بیست و هشتم به بیست و هفتم رسیده است.

توکلی وضعیت استان اردبیل را در گروه آزمایشی زبان نیز هفتم اعلام کرد و افزود: در نمرات خام نیز دانش‌آموزان این استان رتبه هفتم را به دست آوردند اما به دلیل کمبود رشته‌های بومی و پذیرش کم در قبولی‌ها رتبه اردبیل نوزدهم است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول