اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور اجرایی سازمان سنجش:

معدل کتبی سوم متوسطه 25 درصد در کنکور تأثیرگذار است

خبرگزاری فارس: مشاور اجرایی سازمان سنجش گفت: در کنکور سال 91 معدل کتبی سوم متوسطه 25 درصد تأثیرگذار است.

معدل کتبی سوم متوسطه 25 درصد در کنکور تأثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین توکلی در نشست مشاوران و مدیران قطب‌های آموزشی اردبیل با بیان اینکه در آزمون سال 91 معدل نهایی سال سوم متوسطه 25 درصد در گزینش و جذب دانشجو مؤثر است، اظهار داشت: ما برای داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کردند این تراز نمره را اعمال می‌کنیم.

وی اظهار داشت:‌ در آزمون امسال نیز میانگین معدل با تأثیر مثبت عمل شد و در آزمون سال آینده نیز نمرات تراز شده دروس اعمال می‌شود و حداکثر تا 25 درصد در نتایج کنکور تأثیر مثبت دارد.

توکلی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه سئوالات کنکور از کتب درسی و بر پایه مفهومی طراحی شده است، تصریح کرد: از داوطلبان کنکور انتظار داریم هم به سئوالات عمومی و هم تخصصی اهمیت بدهند به گونه‌ای که با پاسخگویی به سئوالات در دروس متعدد امتیاز خود را افزایش دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سئوالات کنکور از کتب سال دوم، سوم و به ویژه پیش دانشگاهی طراحی شده و ما از داوطلبان کنکور انتظار داریم که اهمیت ویژه‌ای به دروس پیش دانشگاهی بدهند و حضور در کلاس درس و استفاده از مربیان و معلمان مجرب را فرصت و غنیمتی برای خود بشمارند.

وی اضافه کرد: طراحی سئوالات به شکل مفهومی در سال‌های اخیر سبب شده است تا کسب رتبه‌های ممتاز به استان‌های مرفه نظیر تهران، اصفهان و... متمرکز و محدود نشود بلکه از تمام استان‌ها و حتی مناطق محروم رتبه‌های اول کنکور را شاهد باشیم.

توکلی با بیان اینکه از بخش حذفیات دروس سئوالی مطرح نشده و تمام سئوالات در محدوده کتب درسی طراحی شده است، ادامه داد: هر چه قدر دانش‌آموزان بیشتر درس بخوانند در آزمون سراسری موفق‌تر می‌باشند.

به گزارش فارس، مشاور اجرایی سازمان سنجش به تجربه 37 ساله خود در سازمان سنجش اشاره کرد و گفت: ‌اگر دانش‌آموزی به فکر پیش دانشگاهی و خوب درس خواندن در این مقطع باشد، 100 درصد موفق بوده و مجاب به انتخاب رشته می‌شود.

توکلی از تمام دانش‌آموزان خواست قدر کلاس، معلم و مربیان خود را بدانند و از فرصت پیش آمده در ساعات آموزشی برای یادگیری بیشتر استفاده کنند چرا که دلسوزتر از معلمان و مسئولان آموزش و پرورش ابزار دیگری نمی‌تواند سبب موفقیت دانش‌آموزان شود.

وی به داوطلبان کنکور توصیه کرد به هیچ عنوان کلاس درس را ترک نکرده و دروس عمومی کتاب‌های درسی ادبیات، عربی، معارف و انگلیسی را سرسری نگیرند بلکه با تمام توان در صدد پاسخگویی به 100 سئوال عمومی در 75 دقیقه فرصت قانونی باشند.

وی ادامه داد: در بین دروس عمومی نیز باید بیشترین تمرکز و اهمیت را به دو درس عربی و انگلیس داد چرا که در وضعیت یکسان اغلب دانش‌آموزان در پاسخگویی به سئوالات زبان انگلیسی و عربی با مشکلاتی مواجه هستند.

توکلی همچنین به داوطلبان کنکور توصیه کرد در دروس تخصصی نیز به برخی از کتاب‌ها که دانش‌آموزان دیگر اهمیت و ارزشی قائل نمی‌شوند، توجه جدی کنند چرا که به عنوان مثال در رشته تجربی درس زمین‌شناسی و شیمی در موفقیت داوطلب نقش بسزایی دارد.

مشاور اجرایی سازمان سنجش حفظ آرامش را در هنگام مطالعه برای کنکور ضروری اعلام کرد و گفت: خواندن 24 ساعته مطالب مهم نیست، مهم آن است که معلومات داوطلب به مرور زمان و در هنگام تحصیل ارتقا یابد تا در سال پایانی و زمان برگزاری کنکور مشکل خاص وجود نداشته باشد.

توکلی همچنین به داوطلبان سفارش کرد: برای آمادگی حضور در کنکور روزهای جمعه را به خودآزمایی و تست‌زنی اختصاص دهند و در این زمینه مهارت لازم را به دست آورند.

وی توکل به خداوند را در کاهش اضطراب بسیار مؤثر اعلام کرد و افزود: آزمون سال 91 روزهای هشتم، نهم و دهم تیرماه سال آینده برگزار می‌شود و نتایج اولیه آن نیز 15 مردادماه انتشار پیدا می‌کند.

توکلی تصریح کرد:‌ در مدت 17 تا 21 مردادماه داوطلبان حق انتخاب رشته دارند و نتایج نهایی آزمون سراسری سال 91 نیز نیمه‌دوم شهریورماه اعلام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در انتخاب رشته نیز داوطلبان باید متناسب با شخصیت، خلق و خوی و رفتارها و اخلاق درونی و ظاهری خود بهترین گزینش را داشته باشند و هرگز به گفته‌ها و شنیده‌های دیگران در این باب توجه نکنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول