اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد

تشکیل کنگره 62 شهید انقلاب در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از تشکیل کنگره 61 شهید انقلاب اسلامی این استان با محوریت شهید سید یونس حسینی رودباری نخستین شهید انقلاب گیلان خبر داد.

تشکیل کنگره 62 شهید انقلاب در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، احمد اسماعیلی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی گیلان در این شهرستان اظهار داشت: این کنگره با حمایت مساعد مسئولان گیلان در سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: مراسم یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی گیلان با محوریت شهید سید یونس حسینی رودباری برگزار شده است.

این مسئول شرکت در مراسم گرامیداشت شهدا را یک توفیق دانست و گفت: هرچه داریم از انقلاب، امام (ره) و شهداست و امام راحل با هدایت مدبرانه خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی گیلانیان را مردمانی ولایت‌مدار دانست و تصریح کرد: نمونه بارز این ولایت‌مداری تقدیم 61 شهید در راه پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

اسماعیلی از شهید سید یونس رودباری به عنوان علمای بزرگ گیلان یاد کرد و افزود: این شهید گرانقدر از شاگردان و مریدان مخلص حضرت امام (ره) بود که هفت سال در محضر رهبر کبیر انقلاب علوم دینی را فرا گرفت.

وی با اشاره به نحوه شهادت نخستین شهید انقلاب اسلامی بیان کرد: شهید سید یونس رودباری پس از شکنجه‌های که متحمل شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، حفظ ارزش‌های انقلاب را یک وظیفه دانست و یادآور شد: در دوران حکومت اسلامی باید نسبت به ارزش‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر یادآور حماسه آفرینی‌های مردم در دوران پیروزی انقلاب است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم در دوران انقلاب چه جایگاهی داشته‌ایم و پس از 33 سال از عمر انقلاب به کجا رسیده‌ایم.

اسماعیلی تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: ارزش‌های انقلاب باید به نسلی که دوران پیروزی انقلاب را ندیده‌اند و آن را لمس نکرده‌اند، انتقال داده شود.

وی دستاوردهای انقلاب را حاصل فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا و مردم دانست و بیان داشت: به برکت این فداکاری‌ها به عنوان یک ابر قدرت اسلامی در منطقه حرف برای گفتن داریم.

این مسئول با تصریح بر اینکه در دوران پهلوی هیچ اختیاری در کشور نداشتیم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی روی پای خود ایستادیم و به افتخارات عظیمی دست یافتیم.

وی تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان را شیوه جدید آنها عنوان کرد و افزود: دشمن با محاصره اقتصادی و تحریم‌ها به دنبال آن است تا از گسترش اسلام جلوگیری کند.

اسماعیلی هراس دشمن را از ترویج اسلام دانست و متذکر شد: تحقق عدالت و رسیدگی به محرومان و مستضعفان از اصول شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول