اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

امام جعفر صادق(ع) به جهاد فرهنگی اهتمام داشت

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: امام جعفر صادق(ع) به جهاد فرهنگی و دانشگاهی پرداخت و باید به این نکته توجه کرد که جهاد قلمی و بیانی از نظر تاثیرگذاری در جای خود تفاوتی با جهاد شمشیر و شهادت ندارد.

امام جعفر صادق(ع) به جهاد فرهنگی اهتمام داشت

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک ولادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) در مسیر پیامبر اکرم(ص) حرکت کرد و اقدامات پیشوای ششم شیعیان به معنای تولد دوباره اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) سبب حفظ اصالت دین شد و امام صادق(ع) اقتدار دانش را به وجود آورد و این خواسته خداوند از سوی ائمه اطهار(ع) محقق شد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تصریح کرد: امام جعفر صادق(ع) از فرصت ویژه‌ای برخوردار بود، تا شعائر اهل بیت(ع) و تشیع را ترویج دهد و ایشان از خارج مرزها به پذیرش دانشجو پرداخت.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های دوران پیشوای ششم شیعیان گفت: شبهات اعتقادی، اخلاقی و سئوالات احکام در دوران این امام بزرگوار وجود داشت و امام برای پاسخگویی به آنها معارف جدیدی را تولید کرد.

قوامی خاطرنشان کرد: شاگردان امام جعفر صادق(ع) از ادبیات خاصی در اصول، عقاید، تفسیر و اخلاق برخوردار بودند، بنابراین آنها را شاگردان جعفری می‌نامیدند.

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) به جهاد فرهنگی و دانشگاهی پرداخت، گفت: جهاد از ارزش فراوانی برخوردار است و باید به این نکته توجه کرد که جهاد قلم و بیان تفاوتی با جهاد شمشیر و شهادت ندارد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: هر یک از ائمه اطهار(ع) با توجه به شرایط روش مبارزاتی خاصی داشت و از تاکتیک‌های مختلف استفاده می‌کرد.

وی تصریح کرد: سیاست‌مداران فراوانی بودجه‌های هنگفت برای انکار نورانیت پیشوای ششم شیعیان خرج می‌کردند تا شاگردان و مریدان را از اطراف امام متفرق کنند، ولی جلوه، نور و جذابیت امام طوری بود که هیچ قدرتی نمی‌توانست به مبارزه با وی بپردازد.

قوامی ادامه داد: جاذبه‌های علمی و مذهبی امام جعفر صادق(ع) موجب جذب افراد به این امام بزرگوار شد.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول