اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم:

امام صادق (ع) پایه‌گذار رشته‌های تخصصی بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: امام صادق (ع) در دوران خود توانست رشته‌های تخصصی را پایه‌گذاری کند و شاگردان خاصی در رشته‌های فقه، قواعد، اعتقادات، معارف، فیزیک، شیمی و ریاضی پرورش داد.

امام صادق (ع) پایه‌گذار رشته‌های تخصصی بود

حجت‌الاسلام اکبر محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: خداوند از بین تمام بندگان 124 هزار پیامبر را برگزید که از این تعداد پنج نفر را به عنوان پیامبران اولوالعزم انتخاب کرد که رتبه و درجه آنها از بین همه انبیا بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند پیامبر اکرم(ص) را به عنوان گل سرسبد همه انبیا انتخاب کرد و شان، منزلت، علم و عصمت وی از همه انبیا بالاتر بود.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم عنوان داشت: رسول خدا(ص) به عنوان خاتم‌الانبیا بود و براساس عقل و شرع جانشینانی را برای خود انتخاب کرد.

وی با اشاره به شرایط دوران پیش از امام باقر(ع) و امام صادق(ع) گفت: پیش از این دوران جو خفقانی وجود داشت و ائمه اطهار(ع) نتوانستند اسلام ناب و فرهنگ ناب اسلامی را به مردم معرفی کنند.

محمدی با بیان اینکه در دوران امام صادق(ع) شاگردان فراوانی در رشته‌های مختلف تربیت شدند، گفت: پیشوای ششم شیعیان از این فرصت استفاده کرد و با تربیت و به کارگیری شاگردان فرهنگ و معارف غنی اسلامی که در لا به لای غبارها بود در جامعه پیاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوران فرصت شد تا بر اساس جریانی امام جعفر صادق(ع) فرهنگ ناب شیعی به جهان معرفی شود، بنابراین مذهب و شیعه جعفری می‌گویند و امام صادق(ع) فرصت پیدا کرد این فرهنگ را به جامعه نشان دهد.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم عنوان داشت: امام صادق(ع) در دوران خود توانست رشته‌های تخصصی را پایه‌گذاری کند، بنابراین تعداد شاگردان خاصی در فقه، قواعد، اعتقادات، معارف، فیزیک، شیمی و ریاضی پرورش داد.

محمدی تصریح کرد: پیشوای ششم شیعیان از فرقه‌های مختلف برای مباحثه مراجعه می‌کردند و این امام بزرگوار برای پاسخگویی به شاگردان متخصص ارجاع می‌داد.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) با جریان فرهنگی توانست اسلام ناب و فرهنگ غنی شیعه را به جامعه عرضه کند و جامعه را از جهل نجات دهد.

عضو شورای علمی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم یادآور شد: در دوران امام جعفر صادق(ع) نحله‌های مختلف برای مباحثه مراجعه می‌کردند که اغلب امام آنها را برای پاسخگویی به شاگردان خاص خود ارجاع می‌داد.

وی تصریح کرد: بدون تردید ائمه ما نور واحدند و بر اساس موقعیت‌ها از فرصت‌ها استفاده کرده و مردم را در جریان امور قرار می‌دادند و اسلام ناب را معرفی می‌کردند.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول