اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تبلیغات اسلامی گرمسار تاکید کرد:

ادامه جهاد فرهنگی امام صادق توسط مسلمانان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گرمسار گفت: ادامه جهاد فرهنگی امام صادق (ع) امروز بر عهده تک تک مسلمانان است.

ادامه جهاد فرهنگی امام صادق توسط مسلمانان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‏الاسلام محسن محمدیان ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در هیئت رزمندگان اسلام گرمسار برگزار شد، به توصیف شخصیت امام صادق (ع) و زمان و جو سیاسی حاکم بر آن دوران پرداخت.
وی اظهار داشت: آن بزرگوار به دلیل عمر زیادشان نسبت به سایر ائمه به شیخ‏الائمه لقب گرفته و از خود بیشترین حدیث و روایات را به جای گذاشته‏اند.
محمدیان از این موضوع به نام جهاد فرهنگی یاد کرد و افزود: این مورد با توجه به جو سیاسی حاکم بر آن دوران، بیانگر فرصتی مناسب برای امام بود که به تربیت شاگردان و بیان اصول و احکام اسلام به صورت تخصصی بپردازند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار اضافه کرد: امام صادق (ع) با توجه به درگیری امویان و عباسیان در آن دوران و ضعف دولت حاکم و با توجه به کثرت یارانشان و اصرار مداوم آنان مبنی بر قیام، قیام فرهنگی را بر قیام نظامی ارجح دانستند.
وی از ادامه این جنگ در دنیای پر پیچ و خم امروز یادی کرد و گفت: ادامه جهاد امام صادق (ع) بر عهده ماست و برای ایجاد مدینه فاضله، باید این وظیفه خطیر به بهترین نحو انجام شود.
محمدیان بیان کرد: مسلمان واقعی کسی است که جدای از پرورش ایجاد مدینه فاضله در ذهن، به احقاق آن در جامعه و دنیای پیرامون خود نیز کوشش کند.
کارشناس تشکل‏های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرمسار نیز از اعزام سه روحانی به نقاط مختلف این شهرستان در ایام صادقیه خبر داد.
سعید برومندان افزود: این افراد علاوه بر سخنرانی در هیئت‏های مذهبی و اجرای برنامه‏ عزاداری، به اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و گفتمان‏های دینی هم می‏پردازند.
وی تصریح کرد: همچنین با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام صادقیه، روحانیان اعزامی باید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز توجه داشته باشند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول