اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام و معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو:

اتحادیه چاپ اکو با مرکزیت مشهد تأسیس شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام و معاون فرهنگی موسسه فرهنگی اکو گفت: پیشنهاد داریم اتحادیه چاپ اکو در خراسان‌رضوی با مرکزیت مشهد تأسیس شود.

اتحادیه چاپ اکو با مرکزیت مشهد تأسیس شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمصطفی ابطحی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه چاپ و بسته‌بندی اکو یکی از دستاوردهای برگزاری دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو است که در این نمایشگاه این پیش‌نویس را به عنوان یکی از دستاوردهای نمایشگاه ارائه می‌دهیم.

قائم‌مقام و معاون فرهنگی موسسه فرهنگی اکو ادامه داد: با ارائه این پیش‌نویس امیدواریم در سال آینده و در سومین نمایشگاه چاپ کشورهای عضو اکو اتحادیه چاپ و بسته‌بندی اکو تأسیس شود.

ابطحی یکی از مأموریت‌های برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها را تأسیس اتحادیه‌هایی مانند اتحادیه چاپ و بسته‌بندی عنوان کرد و افزود: در این زمینه اتحادیه کتابداری با ارائه پیش‌نویسی تأسیس شد که این امر سبب شد اکنون همه اصحاب کتابخانه اعضای اکو در نشست‌های این اتحادیه حضور داشته باشند.

قائم‌مقام و معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو در ادامه به نیازهای کشورهای اکو و شناسایی این‌گونه نیازها به عنوان یکی از عوامل مهم و ضروری برای توسعه همکاری‌ها یاد کرد و افزود: باید بدانیم که کشورهای عضو اکو چه نیازهایی دارند تا بر این اساس به شناسایی ظرفیت‌ها بپردازیم.

وی به جایگاه خراسان‌رضوی در منطقه و هم‌مرزی این استان با تعدادی از کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: بر این اساس خراسان‌رضوی با توجه به موقعیت مکانی و هم‌مرزی این استان با کشورهای اکو نقش مهمی در شناسایی نیازهای کشورهای عضو اکو دارد.

قائم‌مقام و معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو ادامه داد: علاوه بر این باید بازارهای کشورهای عضو اکو نیز به عنوان بازارهای هدف مورد شناسایی قرار گیرد تا بر این اساس نیازهای این کشورها شناسایی شود.

وی اکو را جزو خانواده فرهنگی ایران دانست و افزود: در حال حاضر در کشورهای عضو اکو 400 میلیون نفر در 10 کشور زندگی می‌کنند که همه این افراد پیشینه تاریخی، تمدنی و هویت یکسان دارند که این خاستگاه مشترک نشانی از تاریخ یکسان و سرنوشت یکسان این کشورهاست.

ابطحی افزود: اکو درصدد است ظرفیت‌های تاریخی و تحولی این کشورها را شناسایی و آنها را به ملت‌ها معرفی کند تا آنکه بدانند بزرگان فرهنگ و ادب جهان خواستگاه آنها از کشورهای عضو اکو است.

وی کشورهای عضو اکو را مانند خورشیدی دانست و گفت: این خورشید فرهنگ و هنر این کشورهاست که در جهان طلوع کرده است.

قائم‌مقام و معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی اکو ادامه داد: اگر فرهنگ مزیت نسبی ماست باید زنجیره‌های اجزای فرهنگی را شناسایی کنیم.

وی صنعت چاپ را یکی از حلقه‌های زنجیره‌های فرهنگی دانست و افزود: خوش‌نویسی و کتابت در این سرزمین مقدس است که در این راستا باید صنعت چاپ قابل رقابت با صنایع جهان باشد.

وی صنعت چاپ را یکی از زنجیره‌های اقتصادی جهان عنوان کرد و گفت:  در حال حاضر در اقتصاد فرهنگی صنعت چاپ به عنوان یکی از زنجیره‌های اقتصادی جهان است.

قائم‌مقام و معاون فرهنگی موسسه فرهنگی اکو افزود: در حال حاضر صنعت چاپ در جهان دارای گردش مالی 800 میلیارد دلار است که این صنعت پس از تجارت و صنعت اسلحه به عنوان سودآورترین صنعت جهان مطرح است.

ابطحی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت چاپ و اکو اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای شناسایی نیازهای منطقه در صنعت چاپ است که بر این اساس می‌توان با ارائه فهرست و بانک اطلاعاتی در این زمینه گام مؤثری در شناسایی نیازهای منطقه و گام برداشتن به منظور رفع این نیازها و توسعه صنعت چاپ برداشت.

انتهای پیام/م10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول