اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

فاتح فتح‌الفتوح

خبرگزاری فارس: اگر دشمنت در کارش اعتماد به نفس دارد تو باید اعتماد به خدایت را زیاد کنی و این مهیا نخواهد شد اگر همراهش تهذیب نفس نباشد.

فاتح فتح‌الفتوح

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در تاریخ پر ماجرای انقلاب هیچ روزی مانند دوازدهم بهمن نبود که در آن مردی از دودمان پیامبران و بر شیوه آنان، با دستی پر معجزه و دلی به عمق و وسعت دریا، در میان مردمی شایسته و آماده و چشم به راه چون آیه رحمت فرود آید و قلب پر التهاب مردم را التیام بخشد قلبی که از کینه و نفاق طاغوت پر شده بود و چیزی جز تاریکی در آن دیده نمی‌شد.

هفت قصه از بلوچستان آوینی را دیده‌ای؟ داستان خان گزیده‌ها را می‌گویم، آنجا که آوینی به روستایی رفته است و مرد جوانی را مار گزیده و از دهانش خون می‌آید و انتظار مرگ را می‌کشد.

چنین القا شده بود که شما باید برای همیشه رعیت باقی بمانید و سرنوشت آن هست که برای شما ما  رقم می‌زنیم، اراده و اختیار در آن زمان معنا نداشت یا باید خان می‌بودی برای همیشه و یا رعیت باقی می‌ماندی برای همیشه.

در همان فیلم پیرمردی سیاه‌چرده  را می‌بینیم که روی زمین خشکیده‌ای کار می‌کند، خارهای زمین را می‌کند و راضی است به آنچه برایش تقدیر کرده‌اند.

هر انقلابی که بخواهد در جامعه‌ای اتفاق بیفتد لازم است یک انقلاب معنوی قبل از آن در قلوب آماده ایجاد شود، این انقلاب معنوی یعنی روشن نمودن صورت مسئله و تشریح آن، ما باید صورت مسئله را درک نماییم تا بتوانیم راه حلی برای آن داشته باشیم.

امام خمینی (ره) صورت مسئله را درک کردند و راه حل را شیوه مقابله‌ای دانستند، یعنی اگر دشمنت در کارش اعتماد به نفس دارد تو باید اعتماد به خدایت را زیاد کنی و این مهیا نخواهد شد اگر همراهش تهذیب نفس نباشد.

در سایه اعتماد به خدا، آرامش و طمانینه ایجاد می‌شود و این آرامش به افراد دیگر منتقل شده و باعث همراهی افراد هم عقیده با اندیشه  فرد می‌شود، امام خمینی (ره) توانستند با این تئوری همفکران خود را همراه کنند.

و اما هنوز این نقطه ابهام در اذهان طاغوتیان مانده است و نتوانسته‌اند این موضوع را درک کنند که پس از تلاش دویست ساله استعمار در کشورهای اسلامی و پس از هزاران شیوه‌ای که برای راندن اسلام از صحنه زندگی و اذهان مردم ایجاد کرده‌اند هنوز اسلام و اندیشه انقلابی و اسلامی در میهن اسلامی ایران باقیست؟

و اما پاسخش چیزی نیست جز معجزه انقلاب.

==========

سمیرا حمیدی

==========

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول