اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم:

نگهداری از‌ مجموعه تاریخی گنبد سبز نیازمند کمک مالی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: مشکلات مالی و کمبود امکانات از مهم‌ترین مشکلات موجود در نگهداری از مجموعه تاریخی باغ گنبد سبز است.

نگهداری از‌ مجموعه تاریخی گنبد سبز نیازمند کمک مالی است
علیرضا ارجمندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی به سیاست حفظ و نگهداری از آثار تاریخی در کشور اشاره ‌و اظهار کرد: مجموعه باغ گنبد سبز یکی از آثار تاریخی است که در قرن هشتم هجری بنا شده است اما متاسفانه به دلیل بعضی از موانع قانونی مراقبت کامل از آن به عمل نمی‌آید و همین امر موجب به وجود آمدن مشکلاتی در نمای ظاهری آن شده است.
وی با اشاره به واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی تصریح کرد: با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور به منظور رفع مشکلات این بنای تاریخی مذاکراتی صورت گرفته است که منتظر پاسخ مثبت مسئولان مرتبط با این امر هستیم.
ارجمندی در ادامه افزود: با صندوق احیا بناهای تاریخی نیز به منظور رفع مشکلات این مجموعه مکاتباتی انجام شده اما هنوز نظر مساعدی از جانب مسئولان صندوق به این سازمان اعلام نشده است. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مجموعه تاریخی باغ گنبد سبز در مکانی واقع شده که مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار دارد، از مسئولان خواستار رفع مشکلات هر چه سریع‌تر این بنای تاریخی بوده و امیدواریم هرچه زودتر تصمیمات لازم را اتخاد کرده تا در آینده‌ای نزدیک شاهد احیای دوباره این اثر باستانی باشیم. 
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول