اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

طرح نقشه نهالستان‌های چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر طرح نقشه نهالستان‌های این استان در دست تهیه است.

طرح نقشه نهالستان‌های چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است
علی‌محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در راستای اصل 44 قانون اساسی به‌منظور حمایت از بخش خصوصی با هدف افزایش سطح کاشت نهال غیرمثمر در سطح اراضی با هدف نگهداری از خاک، بهره‌برداری از نهالستان‌ها در این استان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
وی افزود: این اداره‌کل در راستای گسترش و توسعه این برنامه به‌منظور حمایت از نهالکاران، نهال‌های تولید شده را با قیمت تمام شده بازار خریداری می‌کند.
محمدی با بیان اینکه درختان غیرمثمر در نگهداری از آب و خاک تاثیر بسزایی دارد، گفت: در حال حاضر طرح نقشه نهالستان‌های این استان به‌منظور صحیح اجرا شدن این طرح، توسط مشاوران در دست تهیه است.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری میزان اعتبار لازم برای تهیه و تدوین این نقشه را بیش از 30 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این طرح برای تمامی نهالستان‌های این استان شامل ایستگاه تولید بذر مرتعی ارجنای منطقه سامان با وسعت 10هکتار، نهالستان چهارتخته شهرکرد با وسعت 100 هکتار و نهالستان لردگان با وسعت 17 هکتار اجرا می‌شود.
وی در ادامه از جنگل‌ها و منابع طبیعی به‌عنوان امانت خدا نام برد و افزود: جنگل‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارند به‌طوری که موجب کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و فرسایش خاک از همه مهم‌تر تولید اکسیژن می‌شوند.
محمدی خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال با حفظ و صیانت از جنگل‌های موجود، تامین و کاشت نهال در مناطق مستعد و توسعه پارک‌های جنگلی و از همه مهم‌تر اعمال مدیریت جامع و فراگیر می‌توانیم در راستای جبران کمبودهای این استان در عرصه‌های جنگلی گام‌های اساسی برداریم.
انتهای پیام/ح20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول