اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته هوای پاک صورت گرفت

کاشت 20 هزار اصله نهال در شهر آبادان

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته هوای پاک، شهرداری آبادان بیش از 20 هزار اصله نهال کاشت.

کاشت 20 هزار اصله نهال در شهر آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان شهردار آبادان عصر امروز در آیین کاشت این تعداد اصله نهال به مناسبت روز هوای پاک در سخنانی اظهار کرد: داشتن هوای پاک و به ‎دور از هرگونه آلودگی و چگونه پاک نگه داشتن هوا و محیط زیست جزو فرهنگ افراد جامعه محسوب می‎شود که نباید از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار کرد.

محمودرضا شیرازی خاطرنشان کرد: سلامت و بهداشت عمومی جامعه مسئله ساده‌ای نیست که بتوانیم به راحتی از کنار آن بگذریم زیرا لحظه‌لحظه زندگی افراد جامعه نیازمند توجه به این امر است.

وی در ادامه گفت: افزایش فضای سبز شهری در راستای کاهش آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های شهرداری آبادان است که به همین منظور فعالیت‌هایی را در طول سال برنامه ریزی و اجرا کرده است.

شهردار آبادان افزود: در این مکانی که قرار داریم و پشت پارک معلم قرار دارد سال‌ها محل عبور لوله‌های نفت بوده و حدود 100 سال ضمن اینکه مکان ممنوعه بوده، چهره کالبدی شهر را نیز مخدوش کرده بود.

شیرازی خاطرنشان کرد: در نزدیکی این لوله‌ها آثار فقر و محرومیت به چشم می‌خورد اما به لطف الهی و همیاری شورای شهر، فرماندار و تلاش همکاران در شهرداری و همراهی مثال‌زدنی مدیران پالایشگاه آبادان این نقاط ممنوعه در اختیار شهرداری قرار گرفت تا چهره آن به طور کلی عوض شود.

وی ادامه داد: این محل به عنوان یک نقطه کور، محلی مملو از نخاله و زباله بود و بهسازی آن به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده بود که امروز با لطف خدا و با تبدیل آن به فضای سبز این مشکل شهری در حال برطرف شدن است.

شیرازی تصریح کرد: یکی دیگر از این مکان‌های ممنوعه، ورودی شهر آبادان بود که چهره نازیبایی از لوله‌های نفت داشت که آن هم در حال تبدیل شدن به پارکی با عنوان گلستان به نیت گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم (ع) است که به لطف الهی امیدواریم پارک گلستان تا عید نوروز آماده بهره برداری شود.

مدیر سامانه شهری آبادان گفت: در هر دوی این مکان‌ها بدون اینکه لوله‌های نفت جابه‌جا شود اجازه عملیات زه‌کشی و خاکریزی داده شد و امروز در این محل به مناسبت هوای پاک به دست مسئولان شهر نهال کاشته می‌شود و این موضوع به صورت همزمان در بسیاری از پارک‌های دیگر شهر نیز انجام و 20 هزار نهال کاشته می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این پارک‌ها، پارک بوستان در مسیر بریم به طرف فلکه فرودگاه را هم تا قبل از عید به شهروندان هدیه خواهیم داد و همچنین چند پارک دیگر مثل پارک بانوان، پارک راهیان نور و پارک خلیج فارس در حاشیه اروندرود را نیز در دست اقدام داریم که در سال 91 به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول