اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز موج جدید سرما در مازندران / 58 روستای بهشهر درگیر قطع برق هستند

خبرگزاری فارس: در حالیکه تنها دو روز از آرام شدن شرایط جوی در مناطق کوهستانی مازندران می‌گذشت، از شب گذشته موج جدیدی از سرما آغاز شد.

آغاز موج جدید سرما در مازندران / 58 روستای بهشهر درگیر قطع برق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، در حالیکه تنها دو روز از آرام شدن شرایط جوی در مناطق کوهستانی مازندران می‌گذشت، از شب گذشته موج جدیدی از سرما آغاز شد که منجر به قطعی برق در روستاهای یانه‌سر و برخی از روستاهای بخش مرکزی شرق مازندران شده است.

ابوالقاسم احمدی بخشدار یانه‌سر بهشهر که ۵۳ روستا در مدیریت این بخشداری است، دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهشهر اظهار داشت: طی یک هفته گذشته و با تلاش ستاد بحران، بخش زیادی از راه‌های اصلی بازگشایی شدند و مشکل برق هم در حال برطرف شدن بود که بار دیگر بارش برف در ارتفاعات آغاز و منجر به قطعی برق و کندی تردد در بخش شد.

عبدالله ریاحی بخشدار مرکزی بهشهر هم از قطعی آب، شکستگی پنج تیر برق و مسدود بودن راه اصلی روستای محمدآباد گفت.

وی تصریح کرد: به‌علت بارش بی‌سابقه برف، مسیرهای تردد در مناطق کوهستانی این بخش بسته شده بود و در مناطق دشت هم با آبگرفتگی معابر روبرو بودیم که با مدیریت صحیح ستاد بحران، بخش مهمی از مشکلات به وجود آمده برطرف شد.

عضو ستاد بحران با توجه به ایام تعطیلات و ورود گردشگران به منطقه گفت: مسافران به هیچ عنوان بدون زنجیر چرخ تردد نکنند و به‌دلیل نبود راهدارخانه، شب را در منطقه اسکان نداشته باشند.

در ادامه عضو شورای بخش مرکزی و شورای شهرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی اعضای ستاد بحران در بازگشایی راه‌های کوهستانی بخش مرکزی، گفت: به علت برف سنگین، همچنان دو کیلومتر از جاده‌های فرعی دسترسی به روستاهای« ولم» و «شیرداری» و« چالک‌ده» بسته است.

سید حبیب حسینی تصریح کرد: چهار روستای بخش از خانه بهداشت و هفت روستای مناطق بالادست شهرستان از مخابرات روستای «ولم» بهره‌مند می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در روستای «شیرداری» به‌ علت رانش زمین، دو خانه و دو دامداری از بین رفتند، در روستای «رودبار» هم تخریب صد درصدی چهار دامداری را داشتیم.

حسینی همچنین از تامین نان مورد نیاز مردم روستای «ولم» گفت و اینکه مسئولان محلی با همه توان برای حل مشکلات مردم می‌کوشند. 

به گزارش فارس، طی هفته گذشته بازدیدهای بسیاری توسط فرماندار، بخشداران مرکزی و یانه‌سر، شوراهای بخش و برخی دیگر از اعضای ستاد بحران بهشهر در شرایط جوی نامناسب انجام شد.

هم‌اکنون ریزش نزولات جوی در مناطق کوهستانی به ‌صورت برف پراکنده و در مناطق شهری به ‌صورت باران است، مدارس بخش کوهستانی هم طی 10 روز گذشته تعطیل بودند و این وضعیت تا رفع کامل مشکلات برق، آب و جاده ادامه دارد. 

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول