اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار مرکزی

کارخانه تولید آبگرمکن‌های خورشیدی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با نهمین روز از دهه فجر شرکت سولار صنعت فلات قاره تابان تولیدکننده نخستین آبگرمکن‌های خورشیدی در استان مرکزی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کارخانه تولید آبگرمکن‌های خورشیدی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک استاندار مرکزی صبح امروز در جریان سفر به شهرستان آشتیان در مراسم افتتاح این شرکت با اشاره به اینکه ملت ایران امنیت و آسایش امروز خود را مدیون امام راحل و شهدای انقلاب هستند، گفت: انقلاب اسلامی ایران آغشته به خون شهیدان است و ملت شریف ایران با رهنمودهای امام(ره)، شهدای انقلاب و رهبری هر روز به منظور پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی و پژوهشی، پیشرفت و فناوری‌های نوین و های‌تک، ساخت و ارسال ماهواره به فضا و... نشان می‌دهد که این ملت عزم خود را برای استقلال و عظمت ایران اسلامی جزم کرده و دشمنان نمی‌توانند در مقابل این خواسته به‌حق خللی ایجاد کنند.

وی به تهدیدها، ترورها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: دشمن از پیشرفت‌های ایران و جامعه اسلامی نگران است و از اینکه منافع خود را در خطر می‌بیند هراس دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: دشمنان به منظور مهار پیشرفت‌های ایران به هر اقدامی از جمله تهدید به جنگ، تحریم‌، ترور و... دست می‌زنند که آنان باید بدانند این اقدامات در ایمان، استواری و پیشرفت ایرانیان کوچک‌ترین تاثیری نخواهد داشت.

شعبانی‌فرد افزود: شرایط ما سخت‌تر از دوران جنگ نیست و باید بدانیم در صورت ادامه همین روند و حفظ ایمان و اعتماد به رهبر، هیچ قدرتی توان مقابله با ایران اسلامی را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از این دستگاه هر خانوار ایرانی می‌تواند 70 درصد در مصرف انرژی و آب و گاز صرفه‌جویی کند، گفت: چنانچه آبگرمکن خورشیدی در کشور مورد استفاده قرار گیرد خواهیم توانست 80 درصد بیشتر گاز به کشورهای دیگر صادر کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مواد اولیه ساخت این محصول صددرصد داخلی است، اظهار داشت: راه‌اندازی خط تولید این محصول سند افتخار دیگری در سنگر اقتصادی و تولید برای کشور به شمار می‌رود.

اشغال کم فضا، استفاده در تمام فصول، استفاده در دمای 30 درجه، قابلیت گرم کردن آب ظرف مدت دو ساعت و 30 دقیقه، تامین آب گرم مصرفی ویلاها،‌ منازل مسکونی و مراکز صنعتی از جمله مزایای استفاده از این محصول می‌باشد.

تولید توربین‌های بادی، پنل‌های خورشیدی(سولار)، لامپ‌های LED و چراغ‌های خیابانی نیز از دیگر محصولات تولیدی این شرکت است.

این واحد که روزانه 150 عدد آبگرمکن تولید می‌کند با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و در زمینی به مساحت 4 هزار و 800 مترمربع، زمینه اشتغال 180 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول