اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رهبر مذهبی کلیمیان ایران:

احترام به رهبران نظام و دولتمردان تکلیف دینی ماست

خبرگزاری فارس: رهبر مذهبی کلیمیان ایران گفت: احترام به رهبران نظام و دولتمردان تکلیفی است که در دین ما مشخص شده و انجام آن بر هر فرد کلیمی واجب است.

احترام به رهبران نظام و دولتمردان تکلیف دینی ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان ماشاء‌الله گلستانی‌نژاد چهارشنبه شب در جشن ادیان الهی ویژه دهه فجر اظهار داشت: امام راحل عزیزمان با چشمان نافذ، رفتار و کلام مقتدرانه و با عقل و کیمیای الهی خود همواره در برابر دیدگان ما زنده است و حضوری جاودانی دارد.

وی افزود: برپایی جشن انقلاب برای نسل ما که از ابتدا تا امروز هم‌پای این انقلاب بوده شیرین‌تر از نسل جوان است به گونه‌ای که هنوز هم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران لرزشی شیرین را در وجودمان حس می‌کنیم.

رهبر مذهبی کلیمیان ایران با اشاره به جمله‌ای در کتاب تفسیر تورات با نام  "میشنا"  تاکید کرد: در این کتاب آمده که همیشه برای نظام دعا کن و نماز بخوان چرا که اگر نظام وجود نداشته باشد افراد زنده زنده یکدیگر را می‌بلعند.

وی ادامه داد: وجود نظام در هر کشوری لازم است و هر چند که دو هزار سال از نگارش "میشنا" می‌گذرد اما اجرای دستور آن در ارتباط با احترام به سران مملکت و نظام بر کلیمیان واجب است.

گلستانی‌نژاد تاکید کرد: هرگاه دهه فجر فرا می‌رسد شور و شعف فراوانی وجود ما را فرا می‌گیرد و آن را شبیه 10 روز توبه در آیینمان مقدس می‌دانیم.

وی ادامه داد: گرچه توبه وظیفه همیشگی هر انسانی است اما  در دین ما 10 روز شاخص برای این موضوع وجود دارد.

رهبر کلیمیان ایران تصریح کرد: این 10 روز از ابتدای سال تقویمی کلیمیان با نام "رش هاشانا" آغاز می‌شود و به یوم کیپور ختم می‌شود.

وی اضافه کرد: یوم کیپور که روزه و نماز پنجگانه آن بسیار مهم است برای ما روز بسیار خاصی است که از کوچک و بزرگ در کنیسه جمع شده و به درگاه خدا استغاثه و از او طلب توبه می‌کنیم.

گلستانی‌نژاد تاکید کرد: قداست دهه فجر برای ما معادل این ده روز مقدس توبه است و هر دو را در یک سطح قرار داده و در این دهه برای وطن عزیزمان به درگاه خدا استغاثه و دعا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در تمام ادیان به این نکته اشاره شده که بنده باید کار نیک را شروع کند تا در ادامه آن دست یاری خدا را ببیند، گفت: این موضع را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خوبی شاهد بودیم.

رهبر مذهبی کلیمیان ایران تصریح کرد: ما ابتدا ایرانی و بعد کلیمی هستیم و وطنمان را همیشه دوست داشته و داریم به گونه‌ای که شادی‌های آن برای ما فرح‌بخش و فرهنگ آن برای ما عزیز است و هر مسلمان ایرانی را برادر واقعی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول