اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد

شناسایی 1351 بیمار خاص در کردستان

خبرگزاری فارس: مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی و ساماندهی یک‌هزار و 351 بیمار خاص در استان خبر داد.

شناسایی 1351 بیمار خاص در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج لیلا قنبری چهارشنبه شب در جلسه کمیته بیماران خاص استان در سنندج از آمار یک‌هزار و 351 نفری بیماران خاص در استان خبر داد و خواستار توجه بیش از پیش دستگاه‌های متولی امر برای فراهم‌ کردن تسهیلات بیشتر برای این افراد شد.

وی افزود: تاکنون 338 بیمار دیالیزی، 399 بیمار پیوند اعضا، 400 بیمار ام‌اس، 93 بیمار هموفیلی و 121 بیمار تالاسمی در استان شناسایی شده‌اند.

قنبری خاطر نشان کرد: شهرستان سنندج با 682 بیمار و شهرستان دهگلان با هشت بیمار به ترتیب بیشترین و کمترین تعداد بیماران خاص را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بروز برخی مشکلات در تهیه دارو برای بیماران خاص و عدم حمایت کامل بیمه‌ها از این بیماران را به عنوان مشکلات پیش‌ روی این قشر آسیب‌پذیر عنوان کرد.

مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: عمده مشکلات ما در بخش بیماران خاص ساکن روستاهاست که فاقد بیمه تکمیلی بوده و از سطح رفاه و معیشت پایین‌تری برخوردار هستند.

قنبری خاطر نشان کرد: درمان قطعی برای بیماران خاص وجود ندارد و هزینه درمان و تهیه دارو برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی این بیماران بسیار هزینه‌بردار است.

وی اظهار داشت: در صورت عدم حمایت جدی از این بیماران و فراهم نکردن داروهای مورد نیاز آنان شاهد مشکلات عدیده‌ای برای این قشر آسیب‌پذیر خواهیم بود لذا این مهم عزمی همگانی را در استان نیازمند است و با تلاش یک و یا چند دستگاه میسر نخواهد بود.

در ادامه این جلسه که با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌های دولتی و تشکل‌های غیردولتی بیماری‌های خاص استان برگزار شد اعضای جلسه در مورد وضعیت استان در حوزه بیماری‌های خاص به بحث و گفت‌وگو نشستند و تصمیماتی را در خصوص تسهیل خدمات حمایتی به بیماران خاص و تسریع در فراهم کردن داروهای مورد نظر این بیماران اتخاذ کردند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول