اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم:

نمایشگاه کتاب کودک هر سال در قم برگزار شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: با توجه به اهمیتی که ترویج کتابخوانی در دوره کودکی دارد، شایسته است نمایشگاه کتاب کودک هر ساله در قم برگزار شود.

نمایشگاه کتاب کودک هر سال در قم برگزار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه‌های کتاب استان قم، محمد مخلصی در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان استان قم ابراز داشت: نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان با توجه به عنوان تجربه نخست در این زمینه بسیار خوب ساماندهی شده است و می‌تواند قدم بسیار مثبتی در زمینه حمایت از ناشران کودک و نوجوان محسوب شود.

وی اضافه کرد: تعداد عناوینی که ارائه شده از لحاظ کمی خیلی مناسب است اما از نظر کیفیت هنوز راه برای بهبود وجود دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی برای کودک و نوجوان در استان قم نشان‌دهنده اهمیتی است که مسئولین فرهنگی این استان برای ناشران حوزه کودک قائل هستند.

وی گفت: با توجه به ظرفیتی که شهر قم در زمینه نشر کتب مذهبی دارد، در صورتی که حمایت مناسب از ناشران صورت گیرد، کارهای مثبتی در زمینه کتب مذهبی کودکان و نوجوانان انجام خواهد شد.

مخلصی ادامه داد: اگر کتاب‌هایی که برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌شود، مطابق با سلیقه آنان باشد و خلاقیت را در آنان بالا ببرد، مطمئنا تاثیر مثبتی بر روند رشد ذهنی و عقلی کودک خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: محصولاتی که برای کودکان و نوجوانان تهیه می‌شود، باید خلاقیت آنان را در برخورد با مسائل زندگی بالا ببرد، نه اینکه تنها یک خوراک آماده برای ذهن کودک ارائه دهد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: مضامین مورد نیاز برای کودکان و نوجوانان باید به صورت غیر مستقیم در قالب محصولات فرهنگی به آنان ارائه شود.

وی افزود: دنیای امروز دنیای علم و ارتباطات است و به توجه به سیره معصومین(ع) و فرمایشات مقام معظم رهبری، در جامعه اسلامی باید دانایی محور تمام امور باشد، در نتیجه توسعه کتابخوانی از سنین کودکی امری ضروری به نظر می‌رسد.

مخلصی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که مسائل حوزه کودک و نوجوان دارد، شایسته است مسئولین استانی و کشوری دغدغه بیشتری در این عرصه داشته باشند و نمایشگاه‌های از این دست هر ساله در استان برگزار شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام استان‌های کشور از جمله استان قم علاوه بر برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام به عرضه کتاب کودک به صورت تخصصی در سراسر کشور کرده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تصریح کرد: همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی چهار کتابخانه سیار روستایی در استان قم را به منظور تمرکز زدایی از کتب کودک و نوجوان در دستور کار دارد.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول