اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین روز از دهه فجر

بهره‌برداری از 45 پروژه عمرانی در خلخال

خبرگزاری فارس: همزمان با هشتمین روز از ایام دهه فجر 45 طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با اعتبار 16 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از 45 پروژه عمرانی در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این افتتاح‌ها که عصر امروز با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، شرکت تولیدی مواد بهداشتی، آرایشی و تولید شیرینی و نان صنعتی گل گندم با اشتغالزایی 50 نفر از زنان سرپرست خانوار و با اعتبار بخش خصوصی به میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

در این واحد کیک، حلوا، شیرینی، نقل و... تولید و بسته‌بندی می‌شود.

همچنین استاندار اردبیل از مراحل نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال با هدف سرعت‌بخشی به خدمات ارایه شده به مردم بازدید کرد.

با نصب این دستگاه دیگر نیازی به مراجعه بخش زیادی از بیماران جنوب استان به مرکز استان نمی‌باشد.

استاندار اردبیل و هیئت همراه در مسیر هشتجین – خلخال در گردنه پیریوسف گرفتار برف و کولاک شدند که مجبور به برگشت از این مسیر گشتند.

استاندار اردبیل همچنین از کارخانه کیک و کلوچه گنجینه خلخال بازدید و خواستار تبدیل این واحد از پخت سنتی به صنعتی شد.

در ایام دهه فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی گازرسانی به روستای لمعه‌دشت و پنج روستای دیگر این شهرستان از جمله پروچ، آق‌بلاغ و دو روستا در بخش خورش‌رستم با اعتبار بالغ بر 19 میلیارد ریال آغاز شد که با اجرای آن اهالی این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته فرماندار شهرستان خلخال برای اجرای این پروژه‌ها که شامل واحدهای تولیدی، عمران روستایی، برق‌رسانی، گازرسانی، آبرسانی، مدرسه‌سازی و مسکن است بالغ بر 14 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش فارس، ذبیح‌الله عبداللهی گفت: در این ایام کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان آغاز شده که به سرعت این پروژه‌ها تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

در این مراسم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در سخنانی با یادآوری این‌که در هر ماه یک خیر به جمع خیران مدرسه‌ساز استان اضافه می‌شود، افزود: ما با همکاری خیران توسعه فضاهای آموزشی را در دستور کار قرار دادیم و به یقین خیران مدرسه‌ساز سهم بزرگی را در گسترش و توسعه فضاهای آموزشی دارند.

یاور وحدتی‌پور با اشاره به ساخت و مقاوم‌سازی ده‌ها مدرسه و فضای ورزشی، پرورشی و آزمایشگاهی در استان اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در احداث این مجموعه‌های آموزشی به معماری نوین، شاداب‌سازی محیط و استحکام بنا توجه شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان خلخال با همکاری و مساعدت خیرین مدرسه‌ساز و اعتبارات دولتی عملیات احداث 13 واحد آموزشی، ورزشی در دست اقدام و اجرا است که انتظار می‌رود به سرعت این پروژه‌ها تکمیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول