اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اجرای 8700 کیلومتر خط ریلی در کشور / بهره‌برداری از 3500 کیلومتر راه روستایی

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از اجرای 8 هزار و 700 کیلومتر خط ریلی در کشور خبر داد.

اجرای 8700 کیلومتر خط ریلی در کشور / بهره‌برداری از 3500 کیلومتر راه روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز علی نیکزاد ظهر امروز در آغاز عملیات اجرایی طرح راه آهن شیراز ـ گلگهر سیرجان اظهار داشت: از این میزان یک ‌هزار و 594 کیلومتر در استان فارس در حال اجرایی شدن است.
نیکزاد ادامه داد: در زمینه راه روستایی نیز 3 هزار و 244 کیلومتر راه روستایی به بهره‌برداری می‌رسد که 270 کیلومتر آن در استان فارس است.
وی بیان داشت: دولت نهم و دهم خدمات ارزنده‌ای در زمینه حمل و نقل انجام داده که از مهم‌ترین آن در استان فارس می‌توان به بهره‌برداری از خط ریلی راه آهن شیراز ـ اصفهان و ساخت بزرگ‌ترین ایستگاه قطار کشور در شیراز اشاره کرد.
نیکزاد ادامه داد: در ساخت مسکن‌های مهر نیز از چند سال گذشته تاکنون 159 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای فارس با 2 هزار 800 میلیارد تومان در حال اجرا است.
مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: حمل و نقل الفبای توسعه به شمار می‌رود و هر جا دنبال سرمایه‌گذاری و اشتغال هستیم، لازمه آن توسعه حمل و نقل ریلی است.
این مسئول با بیان اینکه 59 هزار واحد مسکن مهر در روستاهای استان فارس اجرا شده، بیان داشت: تمام طرح‌هایی که  توسط دولت احمدی‌نژاد آغاز شده با قدرت ادامه می‌یابد و کلنگ‌زنی یک طرح به معنای متوقف کردن سایر طرح‌ها نیست.
وی به استفاده از توان بخش خصوصی اشاره کرد و ابراز داشت: باید در اقتصاد جهاد کرده و با جان و دل در آن تلاش و از توان بخش خصوصی نهایت بهره را ببریم.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت در فکر توسعه تمام استان‌ها است و باید در کنار اعتبارات دولتی استفاده از توان بخش خصوصی را به روش مشارکت مد نظر قرار داده تا با شتاب مضاعف رشد کنیم.
نیکزاد در پایان اذعان داشت: امروز دشمنان می‌خواهند نگذارند جمهوری اسلامی به اقتدار برسد و باید با استفاده از تمام توانمندی‌ها به رشد و بالندگی کشور بیفزاییم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول