اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اخذ 2700 کارت شناسایی توسط صنعتگران آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از صدور بیش از 2 هزار و 700 کارت شناسایی صنعتگری در این استان خبر داد.

اخذ 2700 کارت شناسایی توسط صنعتگران آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی گفت: این تعداد کارت شناسایی از ابتدای سال 90 تا پایان دی ‌ماه صادر شده است.

وی با اشاره به این که صدور مجوزهای صنایع دستی استان در ماه‌های اخیر سرعت قابل توجهی گرفته است، افزود: بیشترین مجوزهای صادره مربوط به کارت شناسایی صنعتگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین در این مدت 75 پروانه تولید برای کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی استان صادر شد.

محمدی ادامه داد: مجوزهای صادره اغلب به فعالان رشته‌های سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چوبی، صنایع‌دستی سنگی، صنایع‌دستی فلزی، بافته‌های داری و رودوزی‌های سنتی مربوط می‌شود.

وی دلیل اصلی سرعت گرفتن صدور مجوزهای صنایع دستی این استان را اجرای بیمه تامین اجتماعی دانست و افزود: هنرمندان زیر 50 سال سن با برخورداری از کارت شناسایی صنعتگری و گواهی مهارت فنی امکان استفاده از مزایای بیمه تامین اجتماعی را دارند. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان گفت:‌ همچنین فعالان مشاغل خانگی نیز در صورت برخورداری از مجوزهای لازم در نوبت تسهیلات قرار می‌گیرند. 

محمدی گفت: تا به حال بیش از 2 هزار و 800 صنعتگر مشاغل خانگی صنایع دستی آذربایجان شرقی برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول