اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

نگاه‌ ویژه‌ای به توسعه صنعتی استان فارس داریم

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: با توجه به ‌ظرفیت‌های این استان به توسعه صنعتی آن نگاه ویژه داریم.

نگاه‌ ویژه‌ای به توسعه صنعتی استان فارس داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان فارس ظرفیت‌های بسیاری از لحاظ جغرافیایی و سرمایه‌گذاری برای توسعه صنعتی دارد.

استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه استان فارس به لحاظ جغرافیایی با کشورهای حوزه خلیج فارس نزدیک است می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنعتی و صادرات بین نفتی بهره برد.

وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران متعدد فارسی در استان‌های مختلف و کشورهای حاشیه خلیج فارس تصریح کرد: با مدیریت ویژه و تسهیل در امور سرمایه‌گذاری می‌توان از این سرمایه‌گذاران برای رشد صنعت در این استان استفاده کرد.

استاندار فارس ابراز داشت: در سال آینده نگاه ویژه و تلاش مضاعفی را برای توسعه صنعتی این استان دنبال می‌کنیم.

وی گفت: فارس در حوزه کشاورزی ظرفیت‌ و تجربه بالایی دارد که مدیریت این استان با حمایت از روش‌های نوین به دنبال توسعه این حوزه و در امتداد آن توسعه صادرات غیرنفتی فارس است.

صادق عابدین اضافه کرد: با ایجاد ظرفیت جدید در فرودگاه شیراز به دنبال صادرات هوایی محصولات کشاورزی هستیم تا با تسریع در صادرات این محصول‌ها از آسیب احتمالی محصولات کشاورزی به دلیل طولانی شدن زمان انتقال جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح واحد تولید ظروف یک‌بار مصرف گیاهی جنوب کشور اظهار داشت: افتتاح این مرکز به لحاظ زیست‌محیطی ارزش بسیار بالایی دارد چرا که ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی بین 200 تا 500 سال طول می‌کشد تا به طور مجدد به چرخه طبیعت برگردد و محیط زیست را به شدت آلوده می‌کند.

صادق عابدین افزود: این ظروف به دلیل اینکه ماده اولیه آنها گیاهی است و عمده مواد آن از نشاسته ذرت است حداکثر ظرف شش ماه به چرخه طبیعت باز می‌گردد و محیط زیست را آلوده نمی‌کند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که هم مدیران استان و هم صنایعی که از این محصول استفاده می‌کنند با تلاش بیشتر به سمت این محصول بیایند چرا که هم بهداشت جامعه را تنظیم می‌کند و هم به نفع محیط زیست است.

در ادامه مدیرعامل شرکت بهبود زیست پارس تولید کننده ظروف یک‌بار مصرف گیاهی نیز گفت: این واحد صنعتی که با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد و 360 میلیون ریال راه‌اندازی شده است، ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 700 تن ظروف یک‌بار مصرف گیاهی را دارد.

محمد رضا نعمتی، میزان اشتغالزایی این واحد تولیدی را 25 نفر اعلام کرد و افزود: در این واحد صنعتی، با استفاده نشاسته ذرت که ماده اصلی تولید این ظروف است، انواع ظروف یک‌بار مصرف گیاهی و ورق گیاهی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این واحد صنعتی امکان تولید گرانول گیاهی که می‌تواند جایگزین گرانول‌های شیمیایی شود نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: تنها 12 درصد از مواد اولیه تولید این واحد تولیدی از خارج از کشور خریداری و مابقی در داخل کشور تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهبود زیست پارس در مورد مزایای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف گیاهی گفت: ظروف یک‌بار مصرف گیاهی علاوه بر اینکه خاصیت تجزیه‌پذیری سریع در طبیعت را دارند، می‌توان مواد غذایی گرم را نیز در آنها نگه داشت در حالی که ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی علاوه بر اینکه بین 200 تا 500 سال طول می‌کشد تا در طبیعت تجزیه شود، قراردادن غذاهای گرم نیز در آنها از نظر بهداشتی مضر است.

به گزارش فارس، همزمان با دهه مبارک فجر بزرگترین واحد صنعتی تولید ظروف یک بار مصرف گیاهی جنوب کشور در زمینی به مساحت 4 هزار و 100 متر مربع با زیربنای یک‌هزار و 650 متر مربع، در شهرک صنعتی بزرگ شیراز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول