اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان:

ساماندهی تبلیغات در کشور دغدغه رهبر انقلاب است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: ساماندهی تبلیغات در کشور دغدغه رهبر انقلاب است و به همین منظور بیش از 3 هزار مبلغ مذهبی در استان اصفهان سامان‌دهی می‌شوند.

ساماندهی تبلیغات در کشور دغدغه رهبر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حبیب رضا ارزانی بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار تبلیغی استان اصفهان اظهار داشت: در انتهای سال 88 دبیرخانه مهندسی تبلیغات دینی از طریق شورای فرهنگ عمومی استان به دفتر تبلیغات حوزه علیه قم در اصفهان واگذار شد.

وی افزود: با توجه به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب سامان‌دهی تبلیغات در کشور هدف اصلی این دبیرخانه قرار گرفته که نیازمند همکاری تمام نهادهای فرهنگی و غیر فرهنگی استان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با اشاره به اینکه سامان‌دهی مبلغان نخستین اقدام‌ دبیرخانه در این راستاست، تصریح کرد: بدین منظور برای نخستین بار در اصفهان سیستم «سمتا» راه‌اندازی شده است که شخص اعزامی از طریق اینترنت حکم خود را می‌گیرد و نیاز به مراجعه به ستاد ندارد.

وی ادامه داد: و در هر مناسبت ملی و یا دینی مانند دهه فجر، هفته وحدت، عیدهای مذهبی، دهه محرم و ماه مبارک رمضان 1200 نفر به طور ویژه به مناطق مختلف اعزام و در بقیه ایام سال نیز بسته به بودجه و میزان درخواست‌ها بین 100 تا 300 نفر به نقاط مختلف استان فرستاده می‌شوند.

ارزانی تخصصی کردن تبلیغ را دومین اقدام این سازمان در راستای مهندسی تبلیغات دینی استان دانست و تاکید کرد: مبلغان دینی توانمندی‌های فردی فراوانی دارند اما تخصص نداشته و مبلغ عمومی محسوب شده و در حوزه‌های مختلف تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: بدین منظور در هر حوزه مبلغ خاص تربیت می‌‌شود که از آن جمله مبلغ ویژه کودک و نوجوان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان تربیت پاسخگویان مذهبی در مدارس را از دیگر اقدامات این دبیرخانه برشمرد و گفت: فعال‌سازی حلقه شعر طلاب، حمایت معنوی از وبلاگ‌نویسان روحانی، فعال کردن کمیته تبلیغ استان شناسایی از دیگر فعالیت‌های این دبیرخانه است که اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغان در سه رتبه تقسیم‌بندی می‌شوند، تاکید کرد: اگر طلبه‌ای حداقل سطح سه حوزه یعنی فوق لیسانس علوم دینی و پنج سال سابقه کار مفید دینی داشته باشد نخبه محسوب می‌شود که سطح آن از دیگر مبلغان بالاتر است.

ارزانی شاخص‌ترین فعالیت این دبیرخانه را تربیت مبلغان خاص عشایر دانسته و بیان داشت: این موضوع نیاز به افرادی دارد که زبان ارتباط با عشایر را بلد باشند و از عشایر بوده و یا مایل به این کار باشند که این افراد برخی مهارت‌ها را در ضمن تبلیغ کسب کنند.

وی افزود: برای استفاده از افرادی که علاقه‌مند به تبلیغ هستند اما تحصیلات حوزوی قوی نداشته و تنهایی از عهده تبلیغ برنمی‌آیند، گروه‌های تبلیغ راه‌اندازی شده‌ است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با بیان اینکه به گفته پزشکان استفاده از دعا در درمان بیماران حلقه گمشده روند درمان است، تاکید کرد: به زودی تعدادی از طلاب پس از طی دوره‌ای ویژه مبلغ متخصص مراقبت معنوی در عرصه بیماری‌ها از جمله سرطان تربیت و به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول