اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

اصفهان حوزه اصلی انتخابات ارامنه مرکز و جنوب کشور شد

خبرگزاری فارس: فرماندار اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ داشتن اقلیت‌های ارامنه بیشتر در شهر اصفهان به عنوان حوزه اصلی انتخابات ارامنه مرکز و جنوب کشور و نیز انتخابات چهار حوزه فرعی شد.

اصفهان حوزه اصلی انتخابات ارامنه مرکز و جنوب کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل در جلسه انتخاب معتمدان اصلی و علی‌البدل عضو هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان در جمع اقلیت‌های مذهبی ارامنه اصفهان ضمن تبریک سال نوی میلادی و تولد حضرت مسیح (ع) اظهار داشت: ادیان اهل کتاب نمایندگانی را از ارامنه، کلیمیان و زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی دارند که از بین این ادیان ارامنه بیش از سایر ادیان جمعیت بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه اصفهان حوزه انتخابی مرکز و ارامنه جنوب کشور در اصفهان واقع شده است، افزود: چهار حوزه فرعی فریدون شهر، شاهین شهر، اهواز و شیراز بر عهده این حوزه در اصفهان است.
فرماندار اصفهان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) در مورد میلاد مسیح (ع) تصریح کرد: اسلام نسبت به حضرت مسیح احترام بسیاری دارد و از آن و حضرت مریم (ع) در قرآن دفاع شده است.
وی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در جمهوری اسلامی همه اندیشه آزاد هستند و با اقلیت‌ها همانند برادر خود برخورد می‌کنیم و نیز هر سال در سال نوی میلادی به دیدار خانواده شهدای مسیحی رفته در حالی که بحث اندیشه در اقلیت‌ها نداریم.
کفیل با بیان اینکه اعضای هیئت اجرایی ارامنه جنوب از بین 30 نفر از معتمدان انتخاب و 9 نفر معتمد اصلی هیئت اجرای حوزه انتخابات و چهار حوزه فرعی راهم بر عهده دارند، ادامه داد: این افراد باید در جلسات حضور و بر حوزه انتخابی نظارت و دخالت داشته باشند.
به گزارش فارس، در ادامه این جلسه رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان حوزه اصلی انتخابات ارامنه است، افزود: دو وظیفه تایید صلاحیت و نیز تعیین شعب بر عهده این افراد معتمد در این دوره انتخابات قرار دارد.
محمدرضا اکرمی با بیان اینکه حداقل افراد حاضر برای رای‌گیری باید 20 نفر باشد، افزود: هر چند تعداد هنوز به حد نصاب نرسیده اما همین تعداد افراد کفایت می‌کند و حضار می‌توانند این افراد را از بین غائبان هم انتخاب کنند.
وی بیان داشت: تعیین شعب انتخابات و محل انتخابات نهمین دوره نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عهده این معتمدان قرار دارد. 
به گزارش فارس، پس از رای‌گیری از افراد حاضر در جلسه، مگردیچ عابدیان، وارتانس گردیچی، سارو دیلانچیان، هایک هایراپطیان، ابدال هوسیان، ژرژهامایراپنیان، هراچ دراوانسیان، غوکاس فرادوریان و سارو الومیان به عنوان اعضای اصلی هیئت اجرایی ارامنه اصفهان و نیز هاسپت دارطانیان، شاهین داوود چیگانی، والود اوهانیان، وارژو غریبیان، آرام منصوریان و وارهان طهماسیان به عنوان اعضای علل‌ بدل نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.
از حاشیه‌های این جلسه می‌توان به تأخیر بیش از یک ‌ساعته اقلیت‌های ارامنه و نیز غیبت 14 عضو این نشست اشاره کرد که با توجه به عدم حضور سایر اعضای انتخابات با توجه به صلاح‌دید رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان با همان تعداد حاضر انجام گرفت.
گفتی است، اسامی افراد اصلی و علل‌بدل نمایندگان مجلس شورای اسلامی نهمین دوره امروز باید به دفتر شورای نگهبان ارسال و ثبت نام نامزدهای انتخاباتی فردا جمعه به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/صا10/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول