اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز:

2 شهرک دارویی و انرژی در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده دو شهرک دارویی و انرژی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

2 شهرک دارویی و انرژی در استان البرز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی مهدوی عصر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کل کشور افتتاح 100 طرح عمرانی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت از ابتدای دهه مبارک فجر در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و از این میزان استان البرز با یک طرح در صدر استان‌های کشور قرار دارد که با توجه به نوپا بودن این استان این میزان بسیار قابل توجه و ارزشمند محسوب می‌شود.

 

*افتتاح خط تولید داروهای نوترکیب در البرز

وی تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر 1850 میلیارد ریال به مرحله‌ بهره‌برداری رسیده است که با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال 1400 نفر را در این استان فراهم کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به یکی از مهمترین این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: صبح امروز با حضور ریاست محترم جمهوری خط تولید داروهای نوترکیب در زمینه انعقاد خون با عنوان آریوژن به بهره‌برداری رسید که با آغاز تولید این داروی نوترکیب در کشورمان ایران به دومین کشور تولید کننده این دارو در دنیا تبدیل شده است.

 

*ایجاد 24 هزار شغل در استان البرز

مهدوی در ادامه به اقدامات سازمان در حوزه اشتغال اشاره کرد و گفت: در ده‌ ماهه اول امسال در بخش اشتغال خانگی، صنعتی و بازرگانی در مجموع 24 هزار شغل ایجاد شده است که  با توجه به آمارهای موجود در سال جاری و به ویژه پس از ادغام دو سازمان روند ایجاد اشتغال در سطح استان البرز شتاب خوبی پیدا کرده است که این اتفاق حاصل برنامه‌ریزی مجموعه استان و تلاش واحدهای صنعتی و تولیدی استان بوده است.

 

*آرامش خوبی بربازار و قیمت‌ها حکمفرما است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات این سازمان در ارتباط با تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها اشاره کرد و گفت:خوشبختانه با اقدامات لازم از سوی معاونت‌های این سازمان و همکاری اصناف آرامش خوبی بر قیمت‌ها وعرضه کالا در سطح استان برقرار است، در عین حال ظرفیت انبارهای استان از کالاهای ضروری مردم و اقلام مصرفی مورد نیاز خانوارها تکمیل است و از این بابت مردم نباید نگرانی داشته باشند.

این مسئول تأکید کرد: دو هزار تن سیب و چهار هزار تن پرتقال نیز برای شب عید خریداری و در انبارها ذخیره سازی شده است و از این بابت نیز نگرانی وجود ندارد.

 

*برپایی هشت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شب عید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز همچنین از برپایی هشت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال خبر داد و گفت: در این نمایشگاه‌ها اقلام مورد نیاز مردم در بخش موادغذائی، مواد پروتئینی و پوشاک با کیفیت و قیمت مناسب عرضه خواهد شد ضمن آن که تلاش کرده‌ایم با مکاتبات لازم با تولیدکنندگان به معنای واقعی کلمه عرضه مستقیم باشد و شهروندان مایحتاج مورد نیاز خود را بدون واسطه و با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند.

 

*مردم تخلفات را به 124 اطلاع دهند

مهدوی درادامه همچنین با بیان این که سازمان صنعت، معدن و تجارت تمام ابزارهای قانونی خود را به کار گرفته تا بازار در روزهای پایانی سال التهاب نداشته باشد گفت: ما با استفاده از اکیپ‌های بازرسی خود در حد توان نظارت را بر عملکرد واحدهای صنفی و تولیدی داریم با این حال از همه مردم می‌خواهیم به عنوان بازوی توانای این سازمان با استفاده از تلفن 124 ما را در جریان تخلفات احتمالی اصناف قرار دهند و ما را در رسیدن به اهداف یاری نمایند.

 

*استفاده مطلوب از پتانسیل‌های موجود در شهرک‌های صنعتی البرز

این مسئول در ادامه سخنان خود تأکید کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم شهرک‌های صنعتی جدید را در شهرهای استان البرز دایر کنیم لذا باید از توان و پتانسیل‌های موجود در شهرک‌های صنعتی فعال در این استان استفاده مطلوب کرده و در مسیر آبادانی و توسعه استان گام برداریم.

مهدوی ادامه داد: البته با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده دو شهرک دارویی و انرژی در این استان راه‌اندازی می‌شود که گامی مهم در جهت توسعه این استان و همچنین رسیدن به علوم جدید است.

وی افزود: هم اکنون مصوبات تأسیس شهرک دارویی به تصویب رسیده است اما ایجاد شهر انرژی در دست بررسی بوده که امیدواریم تأسیس این شهرک نیز هر چه سریعتر به تصویب برسد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول