اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

عدم صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: برای تغییر کاربری‌های خارج از محدوده شهری به ویژه اراضی زراعی در اردبیل مجوزی صادر نمی‌شود.

عدم صدور مجوز تغییر کاربری اراضی زراعی در اردبیل

احمد حاج‌علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد برخی ساخت و سازهای غیر‌مجاز در خارج از محدوده شهر اظهار داشت: در قالب کمیته تغییر کاربری در طی هفته 50 پرونده را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و به هیچ وجه به تغییر کاربری‌های خارج از محدوده شهری به ویژه اراضی زراعی مجوزی صادر نمی‌شود.

این مسئول خلأ قانونی برخی ساخت‌ و سازهای خودسرانه را در مناطق اطراف روستاها یادآور شد و افزود: عده‌ای با تامین اعتبار شخصی خارج از محدوده اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که در این زمینه متولیان امر به ویژه دهیاری‌ها می‌توانند نظارت قانونی و برخی ممانعت‌های اصولی را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود طرح بافت با ارزش فرسوده روستایی و اجرای آن در 10 روستای کشور از جمله کزج را یادآور شد.

حاج‌علیزاده ابراز داشت: در کتاب‌شناسی ملی نام و نشانی از کزج را می‌توان دریافت که بنیاد مسکن استان اردبیل این روستای با ارزش را از نظر تاریخی و گردشگری احیا و شاخصه‌های توسعه‌یافتگی آن را برجسته‌تر کرده است.

این مسئول ادامه داد: در همین زمینه احیا و بازسازی روستای اولتان در پارس‌آباد در دستور کار قرار گرفته که به عنوان روستای نمونه زیرساخت‌های آن در حال تامین شدن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: به مسئولان کشوری پیشنهاد شده برای سه روستا از جمله برندق خلخال با هدف احیا و حفظ بافت تاریخی و ارزش‌مدار آن منابع اعتباری مناسب در نظر گرفته شود تا امر مقاوم‌سازی اجرایی و عملیاتی شود.

حاج‌علیزاده در پایان سخنان خود اظهار داشت: بانک‌های عامل برای پرداخت معوقات مشتریان خود ابزارهای تشویقی باید در نظر بگیرند تا با مشارکت دریافت‌کنندگان تسهیلات معوقات بانکی از بابت دریافت تسهیلات بازپرداخت شده و زمینه رونق بخش‌های مختلف ساخت و ساز روستایی فراهم شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول